Har bara en syster så, nä det är mer utbrett än såDu är den andra personen jag råkat på som vill ha ägg på pizzaNånsin. Han och du kanske är syskon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har bara en syster så, nä det är mer utbrett än såDu är den andra personen jag råkat på som vill ha ägg på pizzaNånsin. Han och du kanske är syskon?
Apropå pannkakor är ju bananpannkakor en stor hit!![]()
Möjligtvis hemmagjorda rårörda lingon då - med ungefär en tredjedel så mycket socker som de man köper! Då blir de syrliga istället för söta, jag gillar verkligen inte tydlig sötma i mat!
Det är ju jättegott.På pizzerian där jag bodde förut, vid Hornstull i Stockholm, fanns det pizza med köttfärssås och ägg på menyn![]()
Dessertmat!Frukt är mat.
Frukt i mat är så gott, finns massor av rätter som frukt passar iEfter pizzatråden så funderar jag på hur många som är ”team frukt i mat” versus ”team frukt hör hemma annorstädes”?![]()
Genom Buke har jag lärt mig hälla citron på pannkakor, det blir jättegottI vår familj skiljer vi på dessert pannkaka och mat pannkaka och fläskpannkaka är något annat igen.
Dessert pannkaka äter man med sylt och grädde/socker kanske tom tillsammans med ett nyare tillägg pressad citron och mat pannkakor med nått matigt tex riven ost och skinka/skagen röra/bacon och lingon. Sen finns det ju crepes, blinis etc men det är ju något annat igen och har andra tillbehör än de ovanför
Nu tycker jag iof själv det är godare med pannkakor utan socker till allt, de är ju så mkt socker till ändå när det blir med tex sylt men övriga i familjen lr tom släkten håller inte med![]()
När du säger chili, menar du hot sauce då, eller chilipulver?
<snip>
Jag brukar ha lite vaniljsocker i mina pannkakor.
Har bara en syster så, nä det är mer utbrett än såMin syster tycker för övrigt att mina pizzor ser bläh ut. Som hämnd har jag fått hennes barn att tycka att banan i tacos är ett måste
![]()
Fick det också härifrån , osäker på vem det var som gav det tipset, men håller verkligen med så friskt och gottGenom Buke har jag lärt mig hälla citron på pannkakor, det blir jättegottAnnars kan jag tycka pannkakor blir lite övermäktiga att äta. Ena avkomman gillar också citronpannkaka, han tycker det smakar mycket fräschare så.
Jag såg på engelska Masterchef the professionals. Michel Roux hade dem som ett technical skills test, dvs jag har inget recept.Jag vill ha receptet!
Fick det också härifrån , osäker på vem det var som gav det tipset, men håller verkligen med så friskt och gott![]()
Det låter ju helt genialt faktiskt!Lemoncurd på pannkakor
Det är goda grejer![]()
Fast lemoncurd är citron = frukt.Älskar frukt
Men inte i mat![]()
Fast lemoncurd är citron = frukt.![]()