Sv: Frontline eller Exspot?
Fästingmedel är verkligen ett gissel! Jag har samma problem i år som förra året... jag har ingen aning om vad jag skall göra och det finns ju inte så mycket tid kvar att fundera på.
Har en hund på precis över 3 kg och då finns det ju bara två alternativ - Scalibor och Frontline. Personligen så tycker jag att Frontline är rätt värdelöst. Förra året körde vi Frontline i alla fall, då fick hunden självklart bla en fästing på semestern i Tyskland. Av alla ställen så ville jag ju inte att hon skulle få fästingar där nere. Då hade hon droppats som hon skulle innan på sommaren + några dagar innan vi åkte. Nej, jag tycker inte Frontline är så himla bra.
Problemet är att jag inte riktigt vågar köra på Scalibor eftersom vi har vår hund väldigt nära. Vi har en närhetstörstande IG som ligger mycket i knäet, gosar med katterna osv. Vilket gör att jag inte känner mig trygg med Scalibor.
Hade greyhound tidigare och använde alltid Exspot som funkade helt fantastiskt bra. Hon fick näst intill inga fästingar, endast någon enstaka vissa år.
Usch, det är verkligen svårt det här.