På vilket sätt tycker du att ditt inlägg är relevant i en tråd om barnfrihet?
Det är bland annat det här jag pratar om. Här har vi en tråd om barnfrihet och tillomed när jag säger till att hallå, kan ni inte prata om era barn i trådar om barn? Så måste det pratas om barn och föräldrarskap. Varför?
Ingen (så vitt jag har sett iaf) har sagt att det är fel att föräldern får andra prioriteringar, så det behöver inte försvaras. Det är naturligt att det är så och något annat vore bara konstigt. Samtidigt så är det inte konstigt att man som barnfri sörjer att ens vänskap sätts på paus - olika mycket med olika föräldrar givetvis, men någon form av stor ändring blir det garanterat.
Det beror på hur tjockt skal det är på bubblan
Vissa går att säga till, andra hamnar så långt in i bubblan att det är det enda som finns för dem. Och mår den personen bra av det så är det ju jättebra för den personen. Men jag har ingen skyldighet att fortsätta umgås med dem. Precis som att de har ingen skyldighet att sluta prata om sina barn heller. Det är ok att ta en paus från varandra när ens liv inte passar ihop. Det är ok att avsluta vänskaper för gott också om man vill det. Det finns inget rätt eller fel i den frågan.