Fritids under föräldraledighet

Mirre

Trådstartare
Jag är föräldraledig from i morgon och ska ha barn i januari. Barnen går i första och fjärde klass och har gått på fritids när jag har jobbat, men hur blir det nu? De borde ju inte få vara på fritids nu när jag är hemma, mer än när de är hos pappan. Eller? Finns ju ingen anledning att de ska vara där när jag är hemma. Ringer jag kommunen då och säger att jag inte behöver platsen nu? Då måste de ju kunna få tillbaka den när jag börjar jobba igen?

Olika mellan kommuner, här får man behålla fritidsplatsen under föräldraledighet om man redan har en och nyttja ett visst antal timmar som mest. Men, om barnen bor växelvis hos sin pappa och då nyttjar fritidsplatsen fullt så kan du väl inte säga upp den?

Olika mellan kommuner, här får man behålla fritidsplatsen under föräldraledighet om man redan har en och nyttja ett visst antal timmar som mest. Men, om barnen bor växelvis hos sin pappa och då nyttjar fritidsplatsen fullt så kan du väl inte säga upp den?
Nej de behöver ju platsen hos pappan, men tänkte om jag behövde säga upp den när de är hos mig. Men får kolla upp vad som gäller här

Nej de behöver ju platsen hos pappan, men tänkte om jag behövde säga upp den när de är hos mig. Men får kolla upp vad som gäller här
det är väl samma fritids?
I så fall ändrar ni bara schemat
(så skulle det funka hos oss i alla fall)

• Gilla
Reactions: Is
det är väl samma fritids?
I så fall ändrar ni bara schemat
(så skulle det funka hos oss i alla fall)
Ja det är samma fritids.
Oki, ska ringa en lärare i annat ärende i morgon så passar på att fråga då om det är lika här

Om ni delar på platsen så ska den ju inte sägas upp, då kan de ju inte nyttja den heller under pappans veckor. :) utan det blir ju en schemaändring dina veckor bara.

Här kan man lägga schema dag för dag, så jag skulle bara lägga ”ledig” på de dagar de inte ska vara på fritids.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 895
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 907
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama