Franska tävlingsresultat

Sv: Franska tävlingsresultat

Enligt franskt forum så verkar de även ha motsvarande benämningar på hoppning, då motsvarar:

club 4 GP - 70cm
club 3 GP - 80cm
club 2 GP - 90cm
club 1 GP - 1m
club élite GP - 1m10

Alltså gud :rofl:, jag sökte lite mer på det där franska forumet för att se om jag kunde komma underfund med lite mer hur det fungerar.

Någon skriver såhär om Club 1:

Je trouve que la club1, c'est un cap car c'est les premières reprises où on note vraiment sur l'attitude et les allures du cheval alors qu'avant, l'accent était mis sur la position du cavalier et le tracé.
C'est une reprise que j'aime bien car il commence à y avoir de vraies difficultés.

Enligt google translate: Jag tror att club1 är en kurs eftersom det är den första tiden där vi verkligen poängen på attityd och gångart hästen innan dess, låg fokus på bygeln och tomten. :eek:
Detta är en cover som jag gillar eftersom det börjar att ha stora svårigheter.

Men alltså, i Club 3 och 2 ligger fokus mest på ryttarens sits och vägen, (skulle säga att det kanske är som LC då, alt våra ryttartest), och i Club 1 börjar det komma lite mer svårigheter + att hästens gångarter och inställning börjar vägas in (LB-nivå?).

Men här är ett svar från någon som inte håller med:

Les épreuves clubs ne sont jamais jugés sur le tracé en premier. Sinon les juges sont des tanches. C'est l'attitude du couple/cavalier cheval qui prime.

Enfin on retrouve de la technique avant la club 1! Rien qu'à prendre la club 3 : la plus petite épreuve (bien trop compliqué à mon sens pour une épreuve ouverte au G2).
Club 3 : pas allongé (c'est quand même loin d'être facile), transtions galop/trot en fin de diagonale, là où les chevaux ont tendance à être aspiré par la piste, serpentine (tracé)
Club 2 : pas allongé, cessions à la jambe, ligne courbe
Club 1 : transition galop/pas, cessions encore et ligne courbe, et je ne sais plus s'il y a du pas allongé

(Klubbar händelser aldrig bedömas på linjen först. Om domarna är sutare. Detta är den attityd av vridmoment / hästryttare premie.

Äntligen hittat tekniken innan klubben en! Inget att ta klubben 3: den minsta händelse (för komplicerat att mitt sinne för en öppen rättegång G2).
Club 3: inte ljuga (det är fortfarande inte lätt) transtions galopp / trav snedgaveln, där hästarna tenderar att sugas in i spåret, serpentin (spår)
Club 2: nej ljuga, försäljning i benet, krökta linjen
Club 1: galopp övergång / steg, inlämningsuppgifter och även krökt linje, och jag vet inte om det inte ligger)

Svåra dressyrprogram där man inte får ljuga, med försäljning i benet och inlämningsuppgifter O_o

Jag skulle översätta typ såhär:

Club-programmen ska aldrig dömas endast efter vägen, om inte domarna är sutare (?). Det är inställningen hos ekipaget/ ryttare och häst som ska premieras.

Slutligen så finns det tekniska svårigheter innan Club 1! För att inte ta (?) club 3: det lägsta programmet (nog så svårt enligt mig för ett öppningsprogram i G2 (?))

Club 3: Fri skritt/ökad skritt (det är ändå långt ifrån enkelt), övergångar galopp/trav vid slutet av diagonalen där hästarna tenderar att sugas in mot spåret(?), serpentiner (vägen).
Club 2: Fri skritt/ökad skritt, skänkelvikning, böjda spår.
Club 1: Övergångar galopp/skritt, skänkelvikningar igen och böjda spår, och jag vet inte om det finns fri skritt/ökad skritt.

Hahahaha näää.. till saken hör att hästen ifråga har resultat i "riktig" grand Prix också..och har vunnit 5års championatet i dressyr i frankrike.

Men skojar du!?! Rider hon på kandar???? O herre jösses...

Vi kanske ska åka ner o rida in lite placeringar i club Grand Prix i France tjejor? ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 042
Senast: Fibusen
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 364
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 242
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar