Från flock till ensamkatt

Håller med om att det är osjyst att flytta ut en så gammal katt till stallet. Varför kan inte din andra katt flytta till stallet, medan denna får bo kvar inne de sista åren?

Jag håller med. En så gammal katt som är van sen 10 år att bo inomhus med människor tycker jag inte att man ska göra om till stallkatt. Lägg till att den knappt har några tänder och jag tycker att man absolut INTE ska göra om den till stallkatt eller utekatt alls. Om den behöver flyttas så tycker jag att den ska få bo som innekatt hos nån, helst med kontrollerad utevistelse.

Stallkatter fyller sin funktion men då ska det vara yngre katter som flyttar ut i stallet inte en 20-åring.
Livet som stallkatt hos @Nahar verkar dock innebära att bo inomhus och ha kontrollerad utevistelse :)

Sen förstår jag inte varför hon ska tvingas vara med människor på heltid när hon är rädd för människor. En person som lugnt rör sig kan få klappa och leka lite, men generellt tycker hon det är väldigt läskigt med människor som går, gör ljud, städar, har gäster, tappar saker... sånt som människor gör.

Håller med om att det är osjyst att flytta ut en så gammal katt till stallet. Varför kan inte din andra katt flytta till stallet, medan denna får bo kvar inne de sista åren?
För att andra katten har väldigt stort behov av mänsklig samvaro, vill ligga i sängen, prata med en, kolla på vad en gör etc. Som jag skrivit i tråden så bor lillkatten i köket nu för att jag ska lära känna henne och utvärdera situationen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 723
Senast: lizzie
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 906
Senast: valpköpare
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
22 360
Senast: Vassi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar