Från 2 till 3

Jag äger inte 3 hundar men fick nu i början av sommaren uppleva vardagen med 3, då vi hade en hund här på "sommarkollo", och det har definitivt avskräckt mig från att någonsin utöka med ännu en hund. Visserligen var alla tre unghundar och dessutom vart "kollohunden" allt annat än väluppfostrad men det är minst sagt lugnt och skönt nu när det bara är våra två igen!
Men tror även jag tyckte det var lite jobbigt på grund av storleken med hundarna, kan tänka mig att det kanske är lättare med tre 10kilos hundar än tre stycken 30 kilos hundar. Tror även kanske att det hade varit lite lättare med tre om man bott i hus istället för vår lägenhet. Men det värsta av allt var att hundmaten gick åt ruskigt snabbt, haha! Så det blir ju definitivt mycket dyrare, speciellt om man har lite större hundar som äter mycket.
Så, jag kommer nog aldrig bli ägare till tre men känner dock många som tycker hemmet känns tomt om de inte har minst tre hundar :D

Jag tycker inte det är nån större skillnad. Det är platsen de tar och ekonomiskt isåfall. Min sambo däremot tycker att det är väldigt meckigt och vägrar skaffa en till:D

Nja, det finns inga avstickare härute direkt, vi har inga gångvägar eller liknande. Bara grusvägar mellan husen. Många stannar också och pratar. Men folk härute är hundvana och tycker nog att det mest är trevligt. :) Har aldrig blivit illa bemött härute faktiskt - än. peppar peppar

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 930
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka