Frakta speedcart?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Midnattssol
  • Startdatum Startdatum
M

Midnattssol

Jag funderar på att köpa mig en speedcart, men hur fraktar man en sån egentligen? Jag har ingen transport med sulkyfästen.

Kan man ta den på biltaket (jeep) tro, om man tar av hjulen? Eller måste man ha en släpkärra kanske?

Annars får jag väl köra hem den med häst:p.

Sv: Frakta speedcart?

Givetvis, men det måste du väl ändå ha sett? :idea:

TS: En av mina kompisar hade sin speedcart på taket på en Volvo från Östergötland till Burträsk.... MED hjulen på.

När vi körde ponny hade vi alltid två ponnysulky på taket på bilen! Det man får ha koll på är att man har skaklarna "innanför bilens kanter".

delvis kl

Tack för svar allihopa:bow:! Har lite dålig tillgång på hästtransporter just nu, så det vore ju himla bra om man kunde få med den på taket och slippa låna släpkärra också!

Ghost: Haha, jamen då borde ju det här fungera då:laugh: Ännu bättre om man inte behöver ta av hjulen! Och bilen är ju rätt stor, en jeep som sagt, så nog borde den få plats?

Givetvis, men det måste du väl ändå ha sett? :idea:

TS: En av mina kompisar hade sin speedcart på taket på en Volvo från Östergötland till Burträsk.... MED hjulen på.

När vi körde ponny hade vi alltid två ponnysulky på taket på bilen! Det man får ha koll på är att man har skaklarna "innanför bilens kanter".
Nja, vet inte faktiskt ;-)

delvis kl

Tack för svar allihopa:bow:! Har lite dålig tillgång på hästtransporter just nu, så det vore ju himla bra om man kunde få med den på taket och slippa låna släpkärra också!

Ghost: Haha, jamen då borde ju det här fungera då:laugh: Ännu bättre om man inte behöver ta av hjulen! Och bilen är ju rätt stor, en jeep som sagt, så nog borde den få plats?

Vill man att hjulen inte ska snurra binder man dem bara med ett snöre eller nåt :idea:

Haha jo, de där vet jag förstås, men jag vet inte om ja sett nån köra speedcart!!!!
Kollade mest på vårat ekipage när ja sprang på stallbakcen "förr i tiden".
O varför skulle de inte gå ställer ja mig nu frågan... Suck.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 610
Senast: astronaut
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Derivata
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 034
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka