Frågor om WA...

Kickis

Trådstartare
Jag funderar på att vara med i min klubbs western allsvenskans div II lag. Men är även sugen på att kanske vara med på nån B-tävling under sommaren. Får jag göra detta?

Sv: Frågor om WA...

Efter vad jag kan utläsa i den nya regelboken så kan du nog göra båda delarna i år. Skulle du få uppklassningspoäng i år så får du ända fullfölja din WA-säsong i år, men nästa år är du ej berättigad att delta i div II.

Efter vad jag kan utläsa i den nya regelboken så kan du nog göra båda delarna i år. Skulle du få uppklassningspoäng i år så får du ända fullfölja din WA-säsong i år, men nästa år är du ej berättigad att delta i div II.

Hm, är det verkligen så? Om man läser i regelboken under "Westernallsvenskan div I och II" så står det följande under avsnittet "licenser": "Lag som rider Western Allsvenskan II får ej ha med något ekipage som är uppklassade till B-nivå."

och sedan under "enskild ryttare och laget" så står följande:
"Om en ryttare i början av tävlingssäsongen är berättigad till att vara delaktig/starta i WA II men under tävlingssäsongen erhåller individuella poäng i någon tävlingsklass som medför uppflyttning till B-klass påverkar inte detta ryttarens deltagande i WA II innevarande tävlingssäsong". Som jag tolkar det så är det okej om man blir uppflyttad till B-nivå, men inte att man startar B-nivå direkt? Eller? För tävlar man på B-nivå så ska man väl rida WA I istället för WA II? :confused: Eller har jag snurrat till det nu? ;)

Jo fast uppklassningssystemet börjar inte gälla för än 1/1 2008

Fast det finns en del snurriga regler i boken jag har snurrat fast lite på ryttarnas ålder, har läst på sidan 17 och sidan 11 nån som kan reda ut vad som gäller.:bump:

Ang uppklassingen (jag vet att den inte börjar gälla för äns nästa år). Får man inte starta på en viss nivå för ens man blitt uppklassad dit? Så om jag inte är uppklassad, utan får rida på D nivå, får jag då inte ställa upp i B klasser?

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 069
Senast: Bison
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 468
Senast: ildiko
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 671
Senast: Sel
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat