Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ölme/Väse nånstans kanske? Nära till E18 vilket jag tycker är en fördel, hyfsat billigt att bo och underbar natur...tycker jag. Välkommen till Värmland. :-)Tekniker jobb så kommer resa över hela värmland...
Gillar mer lugn och ro.. Så man kan slappna av när man kommer hem..
Så utkanten av nån stad/by eller kanske en villa ute i skogen..
Arvika är en trevlig liten stad med Värmlands lägsta skattesats. Det finns mycket i Arvika för att vara så litet pga gränshandeln från Norge. I utkanten finns både lugn, ro och förmodligen billiga hus.Finns de nån här inne som kan ge mig förslag på vart man ska bo om man tar jobbet å flyttar dit ...
Är så att man fått jobb erbjudande å kanske skall flytta till värmland å jobba men undrar då vart i värmland man ska försöka bosätta sig..
Finns de nån här inne som kan ge mig förslag på vart man ska bo om man tar jobbet å flyttar dit ...
Mvh M
Är så att man fått jobb erbjudande å kanske skall flytta till värmland å jobba men undrar då vart i värmland man ska försöka bosätta sig..
Finns de nån här inne som kan ge mig förslag på vart man ska bo om man tar jobbet å flyttar dit ...
Mvh M
Ey dissa inte Hagfors.Allt utom Torsby, Hagfors, Filipstad typ
Sen att bo utanför själva orten tror jag är bra men städerna verkar sådär. Dessutom ligger de väldigt off.
Väse, ölme, visnums-kil, kils området, vålberg osv. Finns mycket fina ställen som ligger lugnt och skönt men ändå är det bra pendlingsavstånd till resten av Värmland.
Jag hade valt något som har pendlingsavstånd till karlstad för där finns det mesta.
Dessutom väldigt mycket droger och lite allmän social misär. Men det är fint!Ey dissa inte Hagfors.
Det är soft där. Jättefina omgivningar och riktigt billigt att köpa hus. Det ligger lite off ja, 10 mil till Karlstad, 16 mil till Örebro. Men man satsar på bygden, småbutiker öppnas och folk handlar lokalt. Sport ligger nära hjärtat, speedway, hockey och innebandy t.ex.
Men vill man ha nära till Karlstad så är det off. Vill man ha nära till skogen så är det perfekt.
Jag är uppvuxen i Hagfors så har bott där i 20 år. Föräldrarna bor där fortfarande. Kan inte säga att jag tycker det är social misär. Klart det finns droger och fylla men vart finns inte det.Dessutom väldigt mycket droger och lite allmän social misär. Men det är fint!
Just Värmland är så bra, för det är nästan alltid nära till skogen och vacker natur.
Sen skrev jag att utanför samhällena är bra, men vete sjutton hur bra det är att bo både i Filipstad och Hagfors. Finns en anledning att folk praktiskt taget ger bort hus i Filipstad.
Och jag som har barn skulle aldrig flytta dit. Men visst finns drogerna överallt men små bruksorter känns ofta som om de har mer.Jag är uppvuxen i Hagfors så har bott där i 20 år. Föräldrarna bor där fortfarande. Kan inte säga att jag tycker det är social misär. Klart det finns droger och fylla men vart finns inte det.
Filipstad skulle jag inte bo i däremot. Hagfors har åtminstone stålverket som ger mycket jobb + en gymnasieskola som satsar stort.
Jag är uppvuxen i Hagfors så har bott där i 20 år. Föräldrarna bor där fortfarande. Kan inte säga att jag tycker det är social misär. Klart det finns droger och fylla men vart finns inte det.
Filipstad skulle jag inte bo i däremot. Hagfors har åtminstone stålverket som ger mycket jobb + en gymnasieskola som satsar stort.
Det var nog grums som de pratade om då. Men jag tror inte det är ett värmländskt problem med små orter där det finns dåligt med jobb och ungdomar knarkar utan ett nationellt.För något år sedan var det ett helt avsnitt Uppdrag Granskning som handlade om ungas drogmissbruk och andra sociala problem i just Värmland som enligt programmet var väldigt utbrett. Dock kommer jag inte ihåg om enskilda orter utmärkte sig särskilt.
Ligger inte allt i varmland nara till naturen?
Dessutom väldigt mycket droger och lite allmän social misär. Men det är fint!
Just Värmland är så bra, för det är nästan alltid nära till skogen och vacker natur.
Sen skrev jag att utanför samhällena är bra, men vete sjutton hur bra det är att bo både i Filipstad och Hagfors. Finns en anledning att folk praktiskt taget ger bort hus i Filipstad.