Om jag förstått saken rätt Britt-Marie så är du av Dr Strasser certifierad. Är det rätt uppfattat????
Som certifierad så borde du väl inneha den utbildningen och kunskapen att du själv kan förklara och delge Dr Strassers lära UTAN att hänvisa till henne. Det ses lätt som så att du i verkligheten inte har den rätta kunskapen för att svara då du hänvisar till din master.
Utifrån den utbildning JAG har,traditionell hovvård med i bakgrunden 43 års erfarenhet av häst, grundutbildning på totalt tre år inkl. praktik,eget utfört arbete under ytterligare två år för senare avläggande av Gesällbrev. Ovanpå det ytterligare två års fortutbildning så förväntar sig mina kunder att jag kan mitt yrke och hela tiden uppdaterar mig utifrån ny forskning,samarbetar med veterinärkåren samt övriga som arbeter med hästar som yrkesgrupp.
Jag skall helt enkelt kunna helhetsbilden utifrån mitt yrke eller kunna delge kunden fakta utifrån vilken forskning jag stödjer mitt uttalande eller agerande ifrån. Kunden skall alltid själv kunna ta del av det jag hänvisar till för att själv kunna bilda sig en uppfattning.
Att som du klara av detta under ett års utbildning vet alla som innehar kunskapen om att det är omöjligt att det just är omöjligt.