Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 5
Som vanligt är jag nyfiken på den riktiga orsaken till problemet och inte bara symtomen(hoven som växer iväg fel..)
Vad gör hästen, rids den?
Hur funkar den då?är den verkligen bekväm med arbete om den avlastar benet så här på bilderna?
(Och nej jag tror inte att det är en slump att det aktuella benet står som det gör på bilderna.. )
På gamla bilder och även denna avlastar hästen det ben med hoven som växer iväg i trakten..är det bara jag som ser detta?Cecely skrev:Har du?
Var tvungen att gå tillbaka för att se vad du skrivit tidigare i tråden och då efterlyste du bilder...
Kan komma med ett försenat svar även om jag tycker att frågan är helt orelevant (misstänker att det är ett dåligt försök att dumförklara en). Hästen var inte verkad på 6 veckor när hon lämnades bort 6 + 8 v = 14 v = ca 3 mån = för lång intervall.
Om du hade läst på lite om bockhov hade du sett att detta fenomen kan orsakas av många olika faktorer, min häst har inte heller en helt utvecklad bockhov utan mer en tendens till bockhov.
Här har ni en bild på hur det ser ut idag.
Skit dålig bild blev det men har baratillgång till paint på jobbet då blir det såhär...
Som vanligt är jag nyfiken på den riktiga orsaken till problemet och inte bara symtomen(hoven som växer iväg fel..)
Vad gör hästen, rids den?
Hur funkar den då?är den verkligen bekväm med arbete om den avlastar benet så här på bilderna?
(Och nej jag tror inte att det är en slump att det aktuella benet står som det gör på bilderna.. )