Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Susan skrev:Vad Bra det blev!!!
Hur lång tid har det gått mellan bilderna?
Känner du igen hoven?? Den är opererad i Hbg..Nummer Ett skrev:Det är underbara bilder, se på tåaxeln i den andra bilden. En fröjd för ögat.
Pinge skrev:Och för sådana som mig (som är dåliga på mattematik) finns det bara en sak att göra..
En egen senapparat.. Haha..
Jag har rationerat bort en led.. Tanken var vara att testa draget i böjsenorna..
Håller helt med!Susan skrev:Jag håller ju med - för jag är ju utbildad hovslagare dock inte längre verksam.
Jag förstår min kollegors ilska och indignation, det är ju faktiskt en och annan KUNSKAP vi har fått lära oss och inte bara kattskit.
Det som skrämmer mig inom Strasser och andra är det eviga pratat om att ta ned trakten på hästarna, något som hästen är så bra på själv....jag blir dock så mörkrädd att jag inte hört hela eländet.
Också en tanke som slår mig.
Trots att jag är dubbelt utbildad till Hovslagare. 2 år med Hådén och sedan HOSK i Skara, och därefter yrkesverksam i 15 år, så skulle jag direkt hänvisa vidare dessa föl som visats, till de duktigast inom området.
Medan en Strasser i början av tråden säger Hej och HÅ - det är bara att göra såhär och såhär :Crazy:
Det brukar väl vara så att efter en kurs är man världsmästare.
Men ju mer man kan inom alla områden så inser man ju att det är inte så lätt och mycket kan bli fel.
Jag skulle inte riskera en fölunge bara för mitt egos skull
Nummer Ett skrev:Här kommer nästa frågeställning: Vi ser bilder före skoning och efter skoning. Det är första gången som jag skor hästen. Den övre bilden är inte min skoning, men den nedre har jag gjort.
Åja.. så farligt är det väl inte?? Behöver man ta bort trakten för att få bort de inrullade trakterna så kan man ju fixa tåaxeln med en kilsko..Susan skrev:Jag skulle aldrig i livet ha tagit ned trakten på denna häst. Jag skulle inte röra trakten på den vare sig med klinga eller rasp. Jag skullle inte ens andas på den som min lärare uttryckte det.
Jag törs svara men försöker hålla igen(vilket inte är min starka sida, ja ni som känner mig vet )Susan skrev:Till hovis - jag tror att Strasseranhängarna är bortskrämda. Både av "tonen", och av rädsla att göra bort sig....
det är knapt jag törs svara....