Snarare är det härskarteknik du utövar genom att inte bemöta de fakta jag lägger fram."Gör en reality check"? Fin härskarteknik på den, du.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snarare är det härskarteknik du utövar genom att inte bemöta de fakta jag lägger fram."Gör en reality check"? Fin härskarteknik på den, du.
Du må tycka vad du vill om quick fix men onödig kommentar ändå där syftet bara var att förlöjliga mig. Skriv istället att du inte gillar quick fixes och förklara gärna varför.Men det här med qickfix tycker jag är lika jäkligt oavsett om det är CM, BHK eller en privatperson som förespråkar.
Snarare är det härskarteknik du utövar genom att inte bemöta de fakta jag lägger fram.
Ja hur det var i denna situationen är väldigt diffust då ts är oerfaren och bara återger vad någon annan sagt.
Jag skriver utifrån hur jag själv tycker man ska agera.
Quickfix genom obehag tycker jag är förkastligt och kommer aldrig leda till en hund som vill samarbeta med sin förare. Den kommer bara lyda för att undvika obehag.Du må tycka vad du vill om quick fix men onödig kommentar ändå där syftet bara var att förlöjliga mig. Skriv istället att du inte gillar quick fixes och förklara gärna varför.
Quickfix genom obehag tycker jag är förkastligt och kommer aldrig leda till en hund som vill samarbeta med sin förare. Den kommer bara lyda för att undvika obehag.
El, stackel, hårda fysiska korregeringar för grundläggande vardagslydnad behövs inte.
Hunden är ingen fara för andra hundar eftersom den vill något glatt. Den kan däremot vara en fara för sig själv om den drar iväg till fel hund, eller för sin matte om hon åker omkull.
Men det är ägarens val att skaffa sig en hund hon inte orkar hålla och ägarens val att inte träna den rätt från början. Inte hundens val och inte hunden som ska straffas.
Rår inte ägaren på den får hon väl lämna iväg den till någon som gör det och kan träna den med shyssta metoder som hunden LÄR sig av.
Det är för mig inte ok att lösa det med
Hur jag tycker man ska träna tror jag framgår av tråden om du läser mina inlägg.Men du tycker alltså det är ok att träna djur genom att skrämma bort dem från ett oönskat beteende?
Tycker hela förfarandet låter ologiskt och opraktiskt. Det är därför jag inte tror det gick till riktigt som ts beskriver det. Men om det gör det så tycker även jag att det finns bättre metoder att använda sig av.Funderat ett varv till på den här metoden och det måste väl ändå vara olagligt att slå sin hund med kedja oavsett anledning, precis som att man får inte ge el vid korregering?
Tycker tom kedja är värre då hunden kan få mer kvarvarande smärta om nöten som slår träffar fel.
Är tanken att man ska knalla runt med en kedja i fickan och slå vid alla hundmöten till hunden lärt sig?
Är rätt säker på att ser en djurskyddsinspektör det mötet blir det påföljd.
Det fanns en tid då det kom in hundar till veterinären med ögonskador - pga av att matte/husse kastat nycklar och annat skit på hunden, som råkade vända sig om.
De flesta hundägare har utvecklats, lärt sig nya metoder och gått vidare från den tiden.
Det kommer alltid finnas lata, oengagerade människor som letar enkla svar och genvägar och inte bryr sig om hundens bästa eller vad modern forskning och pedagogik kommit fram till.Ändå läser man på sociala medier om folk som fortfarande tror på dominans, rangklättring på folk, pysslar med alfarullningar och fasthållningar av huvud i hundmöten för att "få kontakt" och en massa annan gammal smörja. Många förlegade metoder som paketerats om i nya, moderna namn
Man kan ju hoppas en å annan utövare av dessa metoder läser på Buke och tar till sig något.
Hemskt att det fortfarande finns verksamma tränare och uppfödare som lär ut eländet.
Inte alla hundtyper är förarveka - och de borde fan inte behöva vara det heller, det går att samarbeta med alla hundar.
Fast ärligt, vad är det som är så gräsligt med att lösa ett problem på 5 sekunder och sedan gå vidare?Men det här med qickfix tycker jag är lika jäkligt oavsett om det är CM, BHK eller en privatperson som förespråkar.
En lat genväg istället för att bli en kul förare och ha ett samarbete med sin hund....att få den till lydnad genom obehag.
Fast ärligt, vad är det som är så gräsligt med att lösa ett problem på 5 sekunder och sedan gå vidare?
Personligen tycker jag det är värre att leva ett begränsat liv i kanske åratal för att man inte reder ut sin hund. För att inte tala om den stress och frustration som uppstår både hos ägare och hund av att leva i konflikt. Konflikt uppstår nämligen hur man än försöker undvika det, om man nu inte lever så isolerat att man kan kontrollera varenda detalj i omgivingen.
Ibland applicerar vi alldeles för mycket human etik på hundar och hundträning.
Känslomässigt obehag?Varför skulle "känslomässigt missnöje" från föraren vara nått obehag? Tom Hallgren har ju erkänt i radio att sociala flockdjur är gjorda för att klara av "sociala korrigeringar".
Självklart ska relationen byggas upp på samarbete och förstärkningar, men vi måste kunna ha en bestämmanderoll gentemot våra hundar.
Om problemet går att lösa på 5 sek med en metod utan smärta/rädsla el obehag så ser jag inget fel. Nu ser sällan dessa metoder ut så.Fast ärligt, vad är det som är så gräsligt med att lösa ett problem på 5 sekunder och sedan gå vidare?
Personligen tycker jag det är värre att leva ett begränsat liv i kanske åratal för att man inte reder ut sin hund. För att inte tala om den stress och frustration som uppstår både hos ägare och hund av att leva i konflikt. Konflikt uppstår nämligen hur man än försöker undvika det, om man nu inte lever så isolerat att man kan kontrollera varenda detalj i omgivingen.
Ibland applicerar vi alldeles för mycket human etik på hundar och hundträning.
Ja, det köper jag. Min poäng var att det går att bli "förbannad" på sin hund så den förstår att den betett sig oönskat, utan att öht bli fysisk med den eller begå nån form av övergrepp.Känslomässigt obehag?
Jag pratar om fysiskt obehag ett slag ger.