Fråga om träningsmetod

Uppenbarligen är det många i tråden som inte är överens med mig. Och då kan de gärna ta 30 kg bulldogg, en barnvagn och vara småväxta (50 kg flicka) och gå en promenad med hunden som göra grova utfall och försöker släpa både tös och barnvagn över vägen.
Visst har nån gjort fel i det här fallet, men det är inte bulldoggen. Varför envisas folk med att köpa hundar de inte klarar av. Sen är det alltid hunden som får betala priset för att man tycker att vissa hundar är "coola" "bra om man är allergiskt". Eller what ever. Värst tycker jag nog att alla BC sam BC-mixar som det dräller av ute i landet. De vallar bilar, cyklar och fjärilar ägarna hänger på nosgrimmor och diverse "gå fint-selar" Eller går på kurs och tydligen får lära sig att en kastkedja är bra grejer.

Visst har nån gjort fel i det här fallet, men det är inte bulldoggen. Varför envisas folk med att köpa hundar de inte klarar av. Sen är det alltid hunden som får betala priset för att man tycker att vissa hundar är "coola" "bra om man är allergiskt". Eller what ever. Värst tycker jag nog att alla BC sam BC-mixar som det dräller av ute i landet. De vallar bilar, cyklar och fjärilar ägarna hänger på nosgrimmor och diverse "gå fint-selar" Eller går på kurs och tydligen får lära sig att en kastkedja är bra grejer.
Jag skulle såga att ingen gjort något fel (möjligen uppfödaren om den avlat på tvivelaktigt material).
Ägaren fick kontroll på sin hund med relativt enkla medel (den här hunden var INTE glad i andra hundar), och hunden får belöning när det sköter sig (vilket den gjorde nästa gång den kom på kurs).
Du väljer inte alltid vilka egenskaper som följer med när du köper hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 051
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 916
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 903
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka