lisa412
Trådstartare
Här kommer lite bilder från dagens vandringsmål. Drygt 3 mil på två dagar, i väntan på bil hem passade jag på att testa gråfiltret.
[/USER]
Åh, va fina bilder! Vilken härlig yta på vattnet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här kommer lite bilder från dagens vandringsmål. Drygt 3 mil på två dagar, i väntan på bil hem passade jag på att testa gråfiltret.
[/USER]
Åh, va fina bilder! Vilken härlig yta på vattnet!
@cili
Ja, alltså jag tror att Nikon och Canon har haft stöd för raw på alla sina systemkameror i säkert 10 år så det är ju knappast en nyhet. Däremot så går det att fota i Raw med en del kompakt-kameror också och där kan jag tänka mig att det kanske behövs andra systemfiler, modellerna är ju flera och det finns många fler märken.
Kan du inte hitta något slags plaströr med rätt diameter? Borde ju gå att hitta på typ biltema eller jula i valfri längd. Annars tror jag att det finns svindyra tillbehör till studioutrustning på var och varannan webbshop Scandinavianphoto eller cyberphoto kanske? Jag är dålig på det där med studio känner jag.
Jag har hittat ett rör på Biltema som jag tänker testa. Ska bara få med det hem först, för det är två meter långt från början. Just nu har jag dock prickat in en rejäl förkylning, så det får vänta
Fotade husets självklara modell (även om han inte tycker det själv..) bara för att testa kameran lite, så det är ingen jätteintressant bild. Här ligger jag ganska nära katten men får ändå med hela honom. Med gamla objektivet (50mm) hade jag kanske bara fått ansiktet (ögon, nos, mun). Så det är jag väldigt nöjd med!
Bilden är helt oredigerad.
@swemale Vilka underbara bilder! Är inte så lite avundsjuk kan jag lova! Vad är det fotat med för objektiv? Hur nära fick ni komma djuren?
Åh vad jag blir sugen... Ska vi åka tillsammans @cili?Bilderna är tagna med Canon 7D Mark II och objektivet är Sigmas 70-200, f 2,8....
Man kommer VÄLDIGT nära djuren eftersom i flere fall är man inne på djurskötarnas områden (som t.ex Tigrarna). Man är också ute i parken tidig morgon innan allmänheten får tillträde (och sen kväll när parken stängt) och när djuren får mat så de är mer nyfikna än vanligt...
Bilden under är tagen med min Canon Powershot G5X, ca 70 cm från gallret.
Zoom Fotoresor har en ny workshop i höst på Nordens Ark... Kolla på deras hemsida men anmäl snarast för platserna brukar gå åt rätt fort....
Åh vad jag blir sugen... Ska vi åka tillsammans @cili?
Jag har precis meddelat Danne om att jag vill ha det där i födelsedagspresent (men det är nog inte så troligt ). Bor dock ganska nära så det blir nog en vanlig dagstripp med honom ändå, om han inte vill lägga ut så mycket pengar på mig .Åh vad jag blir sugen... Ska vi åka tillsammans @cili?
Jag tänkte ju att det var en bra 35-årspresent till mig från familjen men jag lär shoppa ny laptop isfJag har precis meddelat Danne om att jag vill ha det där i födelsedagspresent (men det är nog inte så troligt ). Bor dock ganska nära så det blir nog en vanlig dagstripp med honom ändå, om han inte vill lägga ut så mycket pengar på mig .
Men om det inte blir något så kanske det vore en idé nästa år?
Jag hade kameran med mig på Parken Zoo i somras och det var något av det roligaste jag gjort! Skulle gärna åka på en sån organiserad resa Får se om jag kan bearbeta familjenDet tycker jag ni ska göra.... det är på ren svenska "Skitkul" jag har varit nere där på 2 workshops
Nu blir det London i slutet av November med focus på Kväll/natt och folk och sedan i slutet av april nästa år Indien och 10-12 dagars safari med focus på Tigrar, men naturligtvis alla andra djur också.....
En sådan workshop ska du åka på själv, eller ha med dig en annan fotopolare. För hela helgen handlar om en sak... Foto, Foto och åter Foto...När du inte är ute i parken och fotograferar sitter ni vid datorn och redigerar... Blir sena kvällar... och ganska tidiga morgnar.... För man är ute vid soluppgången för att få ett bra ljus.... Finns ingen tid att mysa med sin partner... heheJag hade kameran med mig på Parken Zoo i somras och det var något av det roligaste jag gjort! Skulle gärna åka på en sån organiserad resa Får se om jag kan bearbeta familjen
Partner har jag ingen, menade mer att familjen ska sponsra och vara barnvakt och tidig morgon är inga problem, går upp 5:20 dagligenEn sådan workshop ska du åka på själv, eller ha med dig en annan fotopolare. För hela helgen handlar om en sak... Foto, Foto och åter Foto...När du inte är ute i parken och fotograferar sitter ni vid datorn och redigerar... Blir sena kvällar... och ganska tidiga morgnar.... För man är ute vid soluppgången för att få ett bra ljus.... Finns ingen tid att mysa med sin partner... hehe
Jag har lagt alldeles för mycket pengar på ny dator den här månaden, så att dessutom köpa en fotoworkshop till mig själv i förskottspresent blir lite väl mastigt när jag kommer ha obetalt sommarlov . Men nästa år ser jag inga hinder, då har jag garanterat hunnit spara ihop nya pengar att ha roligt för! Den som väntar på något gott, säger man ju.Jag tänkte ju att det var en bra 35-årspresent till mig från familjen men jag lär shoppa ny laptop isf
Den där Indienresan är jag så himla avundsjuk på!Det tycker jag ni ska göra.... det är på ren svenska "Skitkul" jag har varit nere där på 2 workshops
Nu blir det London i slutet av November med focus på Kväll/natt och folk och sedan i slutet av april nästa år Indien och 10-12 dagars safari med focus på Tigrar, men naturligtvis alla andra djur också.....
Den där Indienresan är jag så himla avundsjuk på!