Fototråd nr.5

Tamron och Sigma är i princip jämbördiga. man får helt enkelt googla och läsa tester och recensioner om just det objektiv man vill ha... Jag köpte nyligen Sigmas Sigma AF 70-200/2,8 APO EX DG OS HSM som är helt i klass med Canons Canon EF 70-200/2,8L IS II USM.... Största skillnaden är att det skiljer 10000 Skr i pris... Är riktigt nöjd med objektivet.....

I tidningarna brukar det ju stå om ryssvärmen varje år. Själv kör jag på ryssobjektiv. Testkörde det för första gången nu i helgen, behöver jag ens säga att jag är kär?!
(oskärpa skylls på uppladdningen på bloggen)

ccxida_0255.jpg

cxida_0214.jpg

cxida_0211.jpg

cxida_0309.jpg

Åh gud, det där skulle vara sjukt kul. Du får berätta om det var värt det. Nästan lite så jag funderar på om man ska ansöka om ledigt den fredagen från jobbet och åka på det där.
Om jag förstår det rätt så kommer allt kosta 6470 kr? Hur funkar det om man inte väljer enkelrumstillägget, får man dela rum med någon okänd då? Annars blir det 650 kr extra.
Är det någon som vet varför det kostar extra att ha enkelrum? Har alltid undrat det.

Så, nu är jag åter från workshopen på Nordens Ark. För mig var den värd varje krona.... kommer hem med 2245 bilder tagna under helgen så det är inga fritidsproblem kommande höstkvällar... Finns hur mycket som helst att redigera...
Mycket bra upplagt kursprogram men fotografering varvat med bildbearbetning och så en massa fotosnack med likasinnade. Nu ska jag se om jag lyckas ladda upp några av bilderna...

Lokatt-1-av-3.jpg

NA-22-av-22.jpg

Kim-J-1-av-1.jpg

Så, nu är jag åter från workshopen på Nordens Ark. För mig var den värd varje krona.... kommer hem med 2245 bilder tagna under helgen så det är inga fritidsproblem kommande höstkvällar... Finns hur mycket som helst att redigera...
Mycket bra upplagt kursprogram men fotografering varvat med bildbearbetning och så en massa fotosnack med likasinnade. Nu ska jag se om jag lyckas ladda upp några av bilderna...

Lokatt-1-av-3.jpg

NA-22-av-22.jpg

Kim-J-1-av-1.jpg
Superfina bilder. :up:
Får man fråga vad för kamera och objektiv du använde? :)

Superfina bilder. :up:
Får man fråga vad för kamera och objektiv du använde? :)

Klart man får fråga.... Jag har Canon 7D Mark II och använder normalt till vardags EF-S 18-135/3,5-5,6 IS STM , De flesta bilderna under workshopen är tagna med Sigmas AF 70-200/2,8 APO EX DG OS HSM. Telezoomen räckte hyfsat bra under denna helg men det hade varit trevligt med antingen en 2x Extender eller en lite större glugg...

Om någon är intresseradf av dylika evenemang så kolla in på zoomfotoresor.se. Vår kursledare Tom Svenssom skall på Lördag åka ner med en grupp till Borneo och spana efter bl.a Kommodovaranen.....

Lokatt-1-av-3.jpg

NA-22-av-22.jpg

Kim-J-1-av-1.jpg

@LindgrenV Härligt ljus! Och vilken vacker himmel på nästsista bilden! Är det medvetet valt att modellen/ryttaren tittar ner mot hästen på de flesta bilderna?

Några nya från mig...

orange_spark_by_slaughterofdreams-d9cq0eq.jpg

october_light_2_by_slaughterofdreams-d9cu0dk.jpg

river_serenity_by_slaughterofdreams-d98y7z3.jpg

Just på dessa bilder "blev det lite som det blev", då hästen tyckte att det var väldigt väldigt roligt att busa i vattnet. Och rider men barbacka på en 180 hög hingst utan hjälm, byxor eller skor så kommer poserandet lite i andra hand. Men för min del gör det inget, jag gillar det, så jag skulle lika gärna kunna säga ja på den frågan :angel:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 840
Senast: geting
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 241
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar