Ja, det tror jag att du är@Flixon
Jag är kanske onödigt nojig? Vet bara inte hur den ska gå ner i ryggsäcken ovanpå allt annat (och självklart ska jag ta mig till tåget mot Skåneland om 15 min).![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det tror jag att du är@Flixon
Jag är kanske onödigt nojig? Vet bara inte hur den ska gå ner i ryggsäcken ovanpå allt annat (och självklart ska jag ta mig till tåget mot Skåneland om 15 min).![]()
Ja, det tror jag att du ärKör på bara, du får väl sortera bort något annat? Vad kan viktigare än kameran, liksom?
![]()
Jag har också ett halvskräptigt objektiv, men bättre än ingetKameran är med! Objektivet är skräpigt men who cares. Tåget är sent och det verkar bli buss någon sträcka. Månen better be worth it.![]()
![]()
Jag har också ett halvskräptigt objektiv, men bättre än inget![]()
Det är just dom där 10 min som är sköna att sova, vet inte om det blir så bra bilder om man måste stressa förstås. Är inte så bra på att fota att jag hinner ta en vettig bild på 10 min, vill ha lite chans att få till inställningar osv och det brukar ta lite tid.Du lär hinna se det på morgonen, den blir inte röd förrän mellan 4 och 5.30 har jag för mig. Så kliv upp 10 minuter tidigare så hinner du fota ocksåDen syns varken ikväll eller imorgon kväll.
Då får jag vänta 17 år i så fall, och då kanske jag även är en bättre fotograf, hihi.@RedHyuuga Jag tror att den är synlig mellan 02-07 på morgonen, förmodligen tydligare ju mörkare det är. Nästa tillfälle att få den på bild (i samma dimensioner iaf) är först om 17 år.![]()
Då får jag vänta 17 år i så fall, och då kanske jag även är en bättre fotograf, hihi.![]()
Uppleva får jag nog, kommer i så fall få se det på väg till jobbet, eftersom jag åker så tidigt. Förutsatt att det inte är mulet förstås.Jag känner att jag nästan mer vill uppleva fenomenet än nödvändigtvis ta en bild på det. Fota får liksom bli ett roligt plus.![]()
Det där med att vakna känns som det största problemet faktiskt...Nu vill det bara till att jag vaknar imorgon också. Och att tåget faktiskt dyker upp. Hatar hur lågprio helgdagar känns när kollektivtrafiken strular.
Det där med att vakna känns som det största problemet faktiskt...
Lycka till med tåget!![]()
Det beror nog på vilket kamerahus du har och vilket objektiv du köpt.Fick mitt objektiv idag men SÅKLART så ska nått jävlas! Det passar inte till kamerahuset.... Det finns väl adaptrar att köpa men hur vet man vilken??
Det beror nog på vilket kamerahus du har och vilket objektiv du köpt.
Man googlarFick mitt objektiv idag men SÅKLART så ska nått jävlas! Det passar inte till kamerahuset.... Det finns väl adaptrar att köpa men hur vet man vilken??
Hm, lite snabb googling så verkar det som om att ditt objektiv kan vara anpassad för en olympus kamera och därför det inte passar på din canon. Hittar inget om adaptrar än, men det borde finnas.Canon eos 1000d. Objektiv: SIGMA AF 18-50 f/2,8 DC EX OLYMPUS
Hm, lite snabb googling så verkar det som om att ditt objektiv kan vara anpassad för en olympus kamera och därför det inte passar på din canon. Hittar inget om adaptrar än, men det borde finnas.