Fototråd nr.5

Nä den är jättebra! Har L-objektiv också, förutom mitt nyaste 50mm, så det blir liksom inte kattskit av resultatet :D men nån gång på världen vill jag ha en fullformatare! Det är väl mest det som lockar ;)

Precis, vilka gluggar man har gör enorm skillnad. Nu är fördelen att sambon får ta över min gamla kamera och vi kan dela på objektiven (och kostnaden för nya). Det är min tanke i alla fall. :D:idea::angel:

Nu är kameran hemma och har testats lite snabbt. Det har självklart varit gråmulet, regnigt och riktigt tråkigt ute idag så någon vidare inspiration var inte lätt att uppbringa. Men oj oj vilken skillnad det blir! :love:

gloom_by_slaughterofdreams-d97do1r.jpg

Lite gammal herderlig FB kvalitet
11722312_10155758623900181_1618734409720110978_o.jpg

10505240_10155758623355181_6266577754885720032_o.jpg

Ändå hyfsat nöjd med den med tanke på att den fotades genom ett ordentligt staket!
11934938_10155975770615181_4378331668026180741_o.jpg

Idag har jag luftat kameran. Känns som att det var jättelänge sen! Lite ringrostig är man nog.
Jag uppskattar ALL form av kritik! Jag vill komma igång med fotandet nu. Lära mig och bli bättre så kör hårt! :up:

IMG_5236.jpg
IMG_5240.jpg
IMG_5244.jpg

Idag har jag luftat kameran. Känns som att det var jättelänge sen! Lite ringrostig är man nog.
Jag uppskattar ALL form av kritik! Jag vill komma igång med fotandet nu. Lära mig och bli bättre så kör hårt! :up:

IMG_5236.jpg
IMG_5240.jpg
IMG_5244.jpg
Den första bilden blir lite platt eftersom ljuset är så hårt. Samma bild tagen tidigt på morgonen tror jag hade kunnat bli superbra! Möjligen att jag hade velat ha bilden ur ett lägre perspektiv, så du fotar mer uppåt (om du förstår hur jag menar?). Så kan du få med mer träd och känsla av skogen, men utan att tappa stigen som ger djupet.

Härligt skärpedjup i den mittersta bilden, och den sista bilden blir lite abstrakt på ett skönt sätt i och med att fokuset bara hamnar på en liten del av spindelnätet. Tyvärr ger ljuset lite samma problem i den sista bilden som i den första, det blir för hårt och de ljusa bitarna i bilden blir utfrätta. Men jag gillar den ändå :D

Den första bilden blir lite platt eftersom ljuset är så hårt. Samma bild tagen tidigt på morgonen tror jag hade kunnat bli superbra! Möjligen att jag hade velat ha bilden ur ett lägre perspektiv, så du fotar mer uppåt (om du förstår hur jag menar?). Så kan du få med mer träd och känsla av skogen, men utan att tappa stigen som ger djupet.

Härligt skärpedjup i den mittersta bilden, och den sista bilden blir lite abstrakt på ett skönt sätt i och med att fokuset bara hamnar på en liten del av spindelnätet. Tyvärr ger ljuset lite samma problem i den sista bilden som i den första, det blir för hårt och de ljusa bitarna i bilden blir utfrätta. Men jag gillar den ändå :D

Tack! Ja jag var väl ute vid den sämsta tiden, nämligen mitt på dan... Det är också nått jag måste bli bättre på. Ta mig ut på morgonen eller em/kvällen :)

Tack! Ja jag var väl ute vid den sämsta tiden, nämligen mitt på dan... Det är också nått jag måste bli bättre på. Ta mig ut på morgonen eller em/kvällen :)
Samma här, det är ju mycket svårare att ta sig ut tidigt på morgonen eller på kvällen efter mat och sånt :p

Är det någon som tänkt kravla sig upp och fota blodmånen på måndag morgon förresten?

Jag är egentligen sjukt sugen, dessutom kommer jag bo precis vid S:t Hans backar några dagar framåt och den utsikten plus måne (om vädret är bra) hade varit otroligt rolig att fånga MEN min första dag på praktiken är imorgon och jag tror att jag kommer vara helt slutkörd om jag först ska upp och fota månen. :( För att inte tala om den där extra-väskan jag måste ha med mig på tåg och bussar..

Sedan har jag ingen lämplig glugg egentligen men det är ju inget hinder. :D

@RedHyuuga Jag tror att den är synlig mellan 02-07 på morgonen, förmodligen tydligare ju mörkare det är. Nästa tillfälle att få den på bild (i samma dimensioner iaf) är först om 17 år. :eek:

Jag är egentligen sjukt sugen, dessutom kommer jag bo precis vid S:t Hans backar några dagar framåt och den utsikten plus måne (om vädret är bra) hade varit otroligt rolig att fånga MEN min första dag på praktiken är imorgon och jag tror att jag kommer vara helt slutkörd om jag först ska upp och fota månen. :( För att inte tala om den där extra-väskan jag måste ha med mig på tåg och bussar..

Sedan har jag ingen lämplig glugg egentligen men det är ju inget hinder. :D
Ja blodmånen sett från St Hans är nog inte dum! Jag funderar på att köra ut till Lomma om månen står i väster, men jag blir inte riktigt klok på vilken bana den har över himlen inatt. Annars har vi ju utsikt ända till Malmö och Turning Torso om jag bara går 50 meter bort. Och det verkar ju som att vi kommer ha tur med vädret här nere åtminstone!
Synd att det tajmar så dåligt med praktiken, att du inte tänkt på det innan ;)
Jag är ju redan föräldraledig (utan barn än, förvisso) så jag kan ju sova hela dagen sen om jag vill :D Just nu sover jag ändå inte på natten så då kan jag ju lika gärna göra nåt vettigt...

Är det blodmåne då? Tror inte jag orkar gå upp tidigare än vad jag redan ska göra.... går ju upp ca 5 för att hinna till jobbet. Ses den bara på morgonen inte nu ikväll eller imorrn kväll?
Du lär hinna se det på morgonen, den blir inte röd förrän mellan 4 och 5.30 har jag för mig. Så kliv upp 10 minuter tidigare så hinner du fota också ;) Den syns varken ikväll eller imorgon kväll.

Ja blodmånen sett från St Hans är nog inte dum! Jag funderar på att köra ut till Lomma om månen står i väster, men jag blir inte riktigt klok på vilken bana den har över himlen inatt. Annars har vi ju utsikt ända till Malmö och Turning Torso om jag bara går 50 meter bort. Och det verkar ju som att vi kommer ha tur med vädret här nere åtminstone!
Synd att det tajmar så dåligt med praktiken, att du inte tänkt på det innan ;)
Jag är ju redan föräldraledig (utan barn än, förvisso) så jag kan ju sova hela dagen sen om jag vill :D Just nu sover jag ändå inte på natten så då kan jag ju lika gärna göra nåt vettigt...

Du lär hinna se det på morgonen, den blir inte röd förrän mellan 4 och 5.30 har jag för mig. Så kliv upp 10 minuter tidigare så hinner du fota också ;) Den syns varken ikväll eller imorgon kväll.

Alltså, jag är så sugen! Men jag vet inte vart jag ska göra av kameran under praktiken (för jag vågar inte lämna den utan uppsikt på en högstadieskola). Wääääh!

Alltså, jag är så sugen! Men jag vet inte vart jag ska göra av kameran under praktiken (för jag vågar inte lämna den utan uppsikt på en högstadieskola). Wääääh!
I lärarrummet? Eller ha den i en ryggsäck som du har med dig? Minimera vikten, du behöver ju inte ha mer än ett objektiv och kameran, ta bort batterigrepp om du har sånt. Jag ser inga problem ;)

@Flixon

Jag är kanske onödigt nojig? Vet bara inte hur den ska gå ner i ryggsäcken ovanpå allt annat (och självklart ska jag ta mig till tåget mot Skåneland om 15 min). :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 840
Senast: geting
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 241
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar