Fototråd nr.5

@LindgrenV

Så söta! :love: Hur nära lyckades du komma?

Morgondagg och spindelväv från min senaste rastning av kameran.

dreamweaver_c_xs_zpsb14887e9.jpg

spidersplash_c_xs_zpse94600b2.jpg

spidey_c_xs_zps1587158b.jpg

jellyfishspider_c_xs_zpsde9791a2.jpg

100 m tror jag, de var på "solkullen" vid min skola så vägen nedanför går ganska nära :)

Kastar mig in i tråden (trots att jag är för gammal :o) med bilder från gårdagens besök på Fjärilshuset. Kameran är en Canon Eos 7D som jag ärvt, objektivet har jag ingen aning om vad det heter :D Så, här kommer lite nybörjarbilder, helt oredigerade eftersom jag inte kan sånt :D

Canon+f%C3%B6rsta+448.JPG

Canon+f%C3%B6rsta+465.JPG

Canon+f%C3%B6rsta+476.JPG

(fler bilder finns på min blogg)

Jag tar gärna emot tips på hur jag ska tänka med bildkomposition och sånt! Läste en fotokurs i skolan, men det var 15 år sen så jag minns inte så mycket :angel:

Tarifa har jag aldrig varit i, men det ser jättefint ut! Vad tyckte ni om Nerja? Hann ni med droppstensgrottorna?

Nerja var också bra, vi orkade aldrig åka till grottorna utan låg mest på en urhärlig nudiststrand och slappade :D

10467763_663247563768648_1455492034_n.jpg

Det enda turistiga vi gjorde var att kolla in Alhambra, sen fick det räcka, där tog energin slut, haha.

Sååå fina bilder @pepp! Och jag blir väldigt semestersugen. :d

Här fotas det fjärilar så ofta jag kan. Försöker kartlägga alla fjärilar i min trädgård och hittar nya hela tiden. Här en skogspärlemorfjäril, tyckte bilden blev rätt bra. Oftast nöjer jag mig med om det går att arta den men fina bilder är plus i kanten!
skogsparlemorfjaril1_53a56f1bddf2b3389885e782.jpg

Sååå fina bilder @pepp! Och jag blir väldigt semestersugen. :d

Här fotas det fjärilar så ofta jag kan. Försöker kartlägga alla fjärilar i min trädgård och hittar nya hela tiden. Här en skogspärlemorfjäril, tyckte bilden blev rätt bra. Oftast nöjer jag mig med om det går att arta den men fina bilder är plus i kanten!
skogsparlemorfjaril1_53a56f1bddf2b3389885e782.jpg

Tack :) förstår det! Det var verkligen skönt att komma iväg och se lite nya vyer!
Jag tänkte faktiskt på dig när jag febrilt försökte fota en fjäril, den fastnade inte på bild kan jag säga :D har du macroobjektiv?

Kul att du tänkte på mig då. :D Men nej jag fotar fortfarande med kitobjekivet 18-55... :cautious: @pepp. Tänkte skaffa zoom som nästa. Macro är ganska värdelöst på saker som flyttar på sig har jag märkt, vissa fjärilar är så sjukt känsliga för att man närmar sig så jag vill kunna behålla lite avstånd helst.

Mvh hon som sprang runt i minst 30 min för att fånga en speciell fjäril i helgen (alternativt hinna se den så pass väl att jag kunde artbestämma den ur minnet, men till slut fick jag den perfekta bilden!).

Japp, mer fjärilar. ;) Först; älskade blåvinge.
hedblavinge_53aee81bddf2b36a006e08a3.jpg

Mindre guldvinge.
mindre_guldvinge2_53aee94f9606ee0affc08294.jpg

De har gäckat mig idag, vägrade sitta still och ovanpå det - myror överallt! Satte visst knäet på fel ställe och efter en stund killade det innanför byxorna... kikade ner och det såg ut som om jag hade halva myrstacken på byxorna. :D Ooops!

Jomensåatteeh... :angel: Utrotningshotad svärmare som poserade fint idag, värd att visa... fast tråden knappast verkar leva upp av fler fjärilsbilder. ;)
bredbramad_bastardsvarmare1_53b72c0e2a6b222728c36005.jpg

En annan utrotningshotad svärmare.
allman_metallvingesvarmare1_53b72d812a6b222728c36025.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 840
Senast: geting
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 241
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar