Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra att någon håller liv i tråden, @Chili
Jag var på tropikariet i Malmö häromdagen, och det nya 50mm-objektivet fick följa med. Jag älskar det nya objektivet!
Men vilken läckerbit!
Vilka härliga bilder!
Lånar knapp
Jag är på gång att byta upp mig från en långzoomskamera Nikon Coolpix L100 till en "riktig" systemkamera. Har fattat att det är objektiven jag i första hand ska lägga pengar på, men är så sjukt förvirrad. Help?
Tänker mig en Nikon D3200 (eller Canon i motsvarande prisläge), men är öppen för alla förslag. Haha, gärna komplett med länk!
Jag tror mig behöva:
- ett allroundobejktiv som jag kan fota människor, djur och lanskap med.
- ett lite "snabbare" till tex hoppträningar, sportevenemang och liknande
- ett som fixar svagare ljus (inomhus, ridhus)
Tänker jag rätt? Behöver jag tre, två ett eller fler? Vad ska jag titta efter när jag ska köpa? Paket med flera obejktiv finns ju, men hur ska jag htta det jag behöver? Gah.
Jag har verkligen försökt googla men det är en djungel! All hjälp mottages oerhört tacksamt!
själv var jag ute och fotade lite häromdagen, absolut inget proffs eller så, utan fotar mest för skojs skull och sen ifall folk vill ha bilder på sig o sina hästar
förespråkar inte ridning utan hjälm utan endast vid photoshoots tkr jag det kan vara ok, däremot så började ryttaren med och ha hjälm på sig för o se hur hästen reagerade på o vara i vattnet, så inga kommentarer om det.
Instämmer. Jag skulle också försöka ta mig ner lite lägre mot marken, så fotot inte blir ur ett uppifrån-perspektivDet var väldigt fina och stämningsfulla bilder, de första två skulle vinna på att rättas upp lite, kanske det är en smaksak men jag skulle beskära alla tre något, så man kommer närmre motivet.
Instämmer. Jag skulle också försöka ta mig ner lite lägre mot marken, så fotot inte blir ur ett uppifrån-perspektiv
Fast det var inte jag som la upp bilderna på hästen i vattnet Annars håller jag absolut med dig, det är jättebra att reflektera över sina egna bilder, det är det som skapar utveckling!Det låter som en bra idé, härligt att du kan reflektera själv runt dina foton och se vad som kan förbättras.
Det är så kul när man utvecklas, kommer på nya ideer att testa, det är en del av det som gör foto så givande för mig.
Fast det var inte jag som la upp bilderna på hästen i vattnet Annars håller jag absolut med dig, det är jättebra att reflektera över sina egna bilder, det är det som skapar utveckling!
Här kommer i alla fall min senaste bild, lite extra mycket till @Rhodugune