Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh! Ser ut som att det finns en del skills där ändå
Tack grejen är att jag tog över 80 bilder, haha, och dessa blev bäst
Tyckte också just den bilden blev superfin! Just det där med att ta många bilder, det är ju dock så man gör, det känns som att det är otroligt sällan man får en snygg bild bara på ett knäpp liksom
Rent kompositionsmässigt tycker jag att den övre bilden är bäst, men jag hade valt att antingen beskära så att bara halva kroppen är med, eller få med hela svansen. Nu blir det väldigt tydligt att den är avkapad. Annars tycker jag som sagt att den är jättebra Den nedre är det synd att örontippen är avkapad, i övrigt hade jag velat ha den tagen mer i ögonhöjd med katten. @LindgrenV gjorde stor skillnad för bilden med sin redigering!Fotade lite igår, nu har jag dock länkat från fb så kvalitén blir ju därefter.
Skulle vilja efterarbeta de lite, få lite bättre ljus osv men har inget photoshop nu.
Men vad tycker ni?
Min katt Kira
Rent kompositionsmässigt tycker jag att den övre bilden är bäst, men jag hade valt att antingen beskära så att bara halva kroppen är med, eller få med hela svansen. Nu blir det väldigt tydligt att den är avkapad. Annars tycker jag som sagt att den är jättebra Den nedre är det synd att örontippen är avkapad, i övrigt hade jag velat ha den tagen mer i ögonhöjd med katten. @LindgrenV gjorde stor skillnad för bilden med sin redigering!
Båda bilderna är rena ögonblicksbilder, den lilla damen brukar fly fältet när kameran kommer fram, men igår var hon en riktigt linslus.Rent kompositionsmässigt tycker jag att den övre bilden är bäst, men jag hade valt att antingen beskära så att bara halva kroppen är med, eller få med hela svansen. Nu blir det väldigt tydligt att den är avkapad. Annars tycker jag som sagt att den är jättebra Den nedre är det synd att örontippen är avkapad, i övrigt hade jag velat ha den tagen mer i ögonhöjd med katten. @LindgrenV gjorde stor skillnad för bilden med sin redigering!
Båda bilderna är rena ögonblicksbilder, den lilla damen brukar fly fältet när kameran kommer fram, men igår var hon en riktigt linslus.
Men kul att du gillar bilderna trots lite avkapat
@LindgrenV Bilderna blev klart bättre uppljusade, nackdelen med att fota när det är grått och trist ute. Ljuset blir inget vidare, men har en drös bilder som ska redigeras, måste bara skaffa ps först.
Jag har en Nikon D70, vill dock skaffa en nyare. Objektiv har jag bara två st och välja på, ska kolla sen exakt vad det är för några.Vad fotar du med? Jag brukar tycka att grått väder = bästa vädret, i alla fall för mer porträttlika bilder (dvs inte superhastiga rörelser osv). Jag tycker att det är roligare att fota med hjälp av naturens ljus, än med hjälp av blixtar, extralampor, reflexskärmar osv. Grått väder ger ett mjukare ljus, inte så skarpa kontraster eller djupa skuggor. Me like! Gäller bara att hitta rätt inställningar!
Jag har en Nikon D70, vill dock skaffa en nyare. Objektiv har jag bara två st och välja på, ska kolla sen exakt vad det är för några.
Jag älskar och fota på sommarkvällarna när solen är på väg ner, det speciella ljus som bara är en liten stund innan solen går ner helt
Var lägger ni upp era bilder för och länka hit?
Har mina på fotosidan, men då kan jag inte länka dem hit