Förvaring av knivar

Thaliaste

Trådstartare
Hur förvarar ni era knivar i köket när ni inte använder dem? Jag har alltid varit lite skeptisk till att ha knivar på magnetlist på väggen och knivblock stående framme, men nu har jag börjat överväga det ändå. Har så trångt i lådorna så det skulle vara praktiskt att ha dem i ett block, om jag hittar något som passar för mina knivar.
Hur gör ni?

@Thaliaste: De bästa knivarna som jag oftast använder ligger i ett skåp ovanför diskbänken. De andra som används om det är något som är fruset eller om det är ben inblandat ligger i en av utdragslådorna. En hel låda är full :o

9870.jpg

Jag har någonting som liknar denna. Står bredvid spisen på arbetsbänken.

I ett skåp ovanför diskbänken.

Så snart ungarna blivit större blir det en bättre förvaring. Gillar inte att ha dem så svårtillgängliga

Jag har mina knivar i låda, i ett sånt särskilt knivfack. Därmed ingen större inspirationskälla för dig ;)
Det har jag också. Skönt att kunna gömma undan dem. Vi hade magnetlist tidigare.

@Thaliaste: De bästa knivarna som jag oftast använder ligger i ett skåp ovanför diskbänken. De andra som används om det är något som är fruset eller om det är ben inblandat ligger i en av utdragslådorna. En hel låda är full :o

I ett skåp ovanför diskbänken.

Så snart ungarna blivit större blir det en bättre förvaring. Gillar inte att ha dem så svårtillgängliga

Hehe, jag trodde jag var i princip ensam om att ha mina knivar i skåp och lådor men så var det ju inte :laugh:

Jag vet inte riktigt varför jag inte kan med att ha dem framme synliga. Det ger mig ont i magen bara. Men det är väl dags att inte låta det styra längre.

Jag hoppas på mer inspiration i tråden...! (Och även beskrivningar som inte är inspiration för mig är välkomna ;))

Vi har våra på en magnetlist, jag gillar det skarpt! Förutom att jag skulle behöva en längre magnetlist... Men jag ska nog rensa ut lite skräpknivar som har hängt kvar av ren lättja, jag använder dem aldrig för de är så dåliga... :meh:

Förvarar både i knivblock och i låda. Har de knivar i knivblock som används mest. Tycker kitchentime har många trevliga knivblock i olika storlekar och prisklasser att välja på i många olika material att välja på, svensk nätbutik. Deras största rymmer 12 knivar dock ej jättebillig.

Våra ligger i en låda. Kompisen som är kock höll på att få hicka, knivar mår visst inte bra av att ligga huller om buller :angel: Enligt honom var knivblock det enda rätta för att skydda knivarna. Våra ligger dock fortfarande i lådan, vi har väldigt lite bänk i köket och redan mycket saker på.

I en kökslåda med knivinsats, gillar att stoppa undan saker och hålla köksbänken fri. Om jag inte hade (för mycket) plats i lådorna skulle jag skaffa en magnetlist.

Våra ligger i en låda. Kompisen som är kock höll på att få hicka, knivar mår visst inte bra av att ligga huller om buller :angel: Enligt honom var knivblock det enda rätta för att skydda knivarna. Våra ligger dock fortfarande i lådan, vi har väldigt lite bänk i köket och redan mycket saker på.
Det finns knivblock för lådor :) Vi har ett från Wüsthof.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka