Förutfattade meningar om folket på Hund

K

Krasux

Spinner vidare på de trådar jag såg på senior och ÄU. :)

Vad har ni för tankar och uppfattningar om andra här på hund?

Shoot!

:bump:

Sv: Förutfattade meningar om folket på Hund

Det finns tydligen en bukemaffia har jag hört viskas om. :D

(Psssst, hur blir man medlem? Inträdesprov på agilitybanan eller räcker det med att lämna ett slakat tuggben på någos huvudkudde?):angel:

Det finns tydligen en bukemaffia har jag hört viskas om. :D

(Psssst, hur blir man medlem? Inträdesprov på agilitybanan eller räcker det med att lämna ett slakat tuggben på någos huvudkudde?):angel:

Nej, nej Zizzi det har du misuppfatat, är inte en maffia, det är två:eek:

En där man enbart får vara blandrasägare och så är det krav på att du ska tro och då menar jag TRO i ordets religiösa betydelse att blandraser är friskare/sundare och självklart bättre än de sjuka hundar som SKK regar.

Samt en där man endast får ha renrasiga blåblodiga Champions och där man är minst lika troende om att är bara hunden regad och champion så är den frisk också…

Dessa två maffior slås inbördes så det gäller att huka sig så man inte blir indragen i striden på liv och död:eek:

En av mina små fördomar:

Grana är en dam i sina bästa år, som bor på "bonngård" med sin mänskliga familj + en drös schnauzrar, (en eller flera) labbe och en liten mops!

Hon har gärna stövlar på fötterna när hon traskar omkring med alla dessa hundar och räds inte för att hugga i och grovjobba i lagårn när det gäller.

Hon har humor och snackar gärna hund, väder och vind med de hon känner, men innerst inne är hon lite blyg för nya människor ;)
Hon är duktig på att hålla kontakt, ett sms ibland, eller ett mail och så, bara för att :)

Grana är en bestämd kvinna som vet vad hon vill, vad hon kan och vart hon vill komma här i världen, men är tillräckligt ödmjuk för att veta att hon inte kan och vet allt.

Min mentala utseendemässiga bild av Grana är att hon är i medelålder, har brunt lockigt rätt kort hår, eventuellt glasögon också och normal kroppsbyggnad. Jeans, skjorta och raggsockar och utomhus en rejäl jacka den här tiden på året och rejäla skor på fötterna. Hon är en glad och trevlig figur, som tänder rätt lätt, men det lägger sig rätt fort igen :angel:

Så det så :p :D

Jag har tankar om Zizzy!

Hon är en tjej med många järn i elden som har hur många hundar som helst och lever för dem året runt.

Hon jobbar med något som inte stör uppmärksamheten från hennes djur, jobbar enbart för att få ihop till hundmaten.

Hon är åt det smalare hållet, för hur kan man få några kilo över efter all motion med hundarna;)

Gnist är det allvetande oraklet:bow:

Det hon inte vet är inte värt att veta.

Valpar finns större delen av året och då hon inte agerar barnmorska används tiden för att stötta valpköpare och vara ute i skogen och jaga.

Nej, nej Zizzi det har du misuppfatat, är inte en maffia, det är två:eek:

En där man enbart får vara blandrasägare och så är det krav på att du ska tro och då menar jag TRO i ordets religiösa betydelse att blandraser är friskare/sundare och självklart bättre än de sjuka hundar som SKK regar.

Samt en där man endast får ha renrasiga blåblodiga Champions och där man är minst lika troende om att är bara hunden regad och champion så är den frisk också…

Dessa två maffior slås inbördes så det gäller att huka sig så man inte blir indragen i striden på liv och död:eek:

Oj det här har jag inte fattat:o;) jag som anser att hunden är viktigast inte att det är blandras eller renras, fast det är klart jag har ju bara omplaceringar, jag skulle ju faktiskt inte köpa en blandras valp från uppfödare.

Jag får alltså inte vara med i någon maffia:cry:

Zizzy är en smal kvinna på 20-25 år. Har en hel del hundar och de flesta är av rasen dvärgpincher. Hon verkar vara rädd om sina hundar och lägger ner all sin tid på att dom ska må bra. ;)

Gnist har en hel gård full av hundar i olika storlekar. Alla hennes hundar är tuffa och självständiga men vet vem som leder flocken. Gnist har år av erfarenhet och kan det mesta om hundhållning. En människa som bryr sig mycket om andra och har inga problem med ev. skitsnack.

Tinywiny vet jag inte mycket om men om jag minns rätt så har hon 2-3 hundar av större typ (?). Verkar ha en sunt hundtänkande och både hundar och människor vet vart dom har henne.

Sen om detta är rätt har jag ingen aning om, men enligt mig är ni så! :D

Inga tankar om specifika personer, mer allmänt om att det ofta känns som att folk spär på lite om vad deras hundar kan... ;)
"Ledarskap" är ett ofta återkommande ord i trådar om beteendeproblem, kommentarer som "du har dåligt ledarskap på din hund" osv. Men sällan några konkreta tips om hur man kan åstadkomma detta åtråvärda tillstånd.

Sen finns det ju väldigt många vettiga personer på detta forum som verkligen verkar veta en hel del om hundar och hunduppfostran. Det är pga dessa människor som jag gillar att hänga här:bow:

Oj det här har jag inte fattat:o;) jag som anser att hunden är viktigast inte att det är blandras eller renras, fast det är klart jag har ju bara omplaceringar, jag skulle ju faktiskt inte köpa en blandras valp från uppfödare.

Jag får alltså inte vara med i någon maffia:cry:

Vad glad för det du!
Vi övriga är mycket, mycket trevligare!:banana:

hihi, jag har många tankar :angel:

Gnist lever tillsammans med typ 1000 hundar och lika många barn och kan inte se att man kan få för mycket av nåt (psst, inte jag heller :D)

Cilla_muffins älskar klicker!

Calazirya lever med en hund som liknar en minigris, finns inte mycket mer att säga :crazy:

Jadzia är en sträng militantisk sak, som ser ut som en förskolelärare i sina unga år ;)

Och mycket mycket mer.

Jag har alltid trott att lady_vip varit mycket äldre.. ca 50års åldern. O de grundade ja på valet av ras och att hon kan så mycket! :) Tror även hon har en bra pli på sina hundar..

Ok, här kommer jag då

Gnist..Henne gillar jag egentligen men råkar i luven med henne allt som oftast ändå och jag förtår inte varför...hon har nog en retgen gentemot mig , och jag kanske inte höjer henne till skyarna som så många andra gör utan ser henne som en högst normalt funtad människa som valt att föda upp en massa hundar och har kameratalang.

Grana..Ja henne "känner" jag ju sen förr :D Vi har också haft våra duster men förstår nog varann numera :D

Återkommer..om andra men i stort sett så tycker jag att det är mycket dubbelmoral och vända kappan mentalitet hör på forumet..vart är ni IRL ???
Jag gillar att driva med folk ibland och röra om lite i grytan....:angel:
..dom som vet vem jag är vet att jag är godhjärtad och älskar alla mina djur , men alla vet vart gränserna går.

Gnist: Känns väldigt kunnig, är nog en äldre person som haft hundar hela livet. Bor på landet och har hela gården full med fyrbeningar :p En typisk lantortsbo där det lilla smink och höga klackar som finns ligger och dammar i en låda och bekvämlighet och funktion går långt före utseende.

Senast ändrad:

:rofl: Hur ska jag tolka "det finnt inte mycket mer att säga" ?
Att jag inte står högt i kurs hos dig ;)

Hihi, precis så ;)

Nä, men man kan ju bedömma folk utifrån deras rasval sägs det ju:crazy: ;) Och en hund som ser ut som en minigris är ju fri tolkning då :D

*kl*

Kul tråd!

Escodobe trodde jag var värsta militärtypen som var en väldigt gammeldags typ när det gällde hundträning, men när jag såg henne häromdagen på Klickerforumet blev jag glatt överraskad:bow:

Gilly

Ja men eller hur, jag ser ut som en gris :smirk::D

Jag vet inte, men att skriva så tycker jag talar mer för hur du är som människa :idea:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: chimichanga
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Myrten
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10