Förutfattade meningar om folket på Hund

Sv: Förutfattade meningar om folket på Hund

Jag har alltid trott att du är mycket äldre. Nu vet jag visserligen inte hur gammal du är, men jag tror mig vara säker på att det inte stämmer med min tidigare uppfattning...

Calazyria- En hurtig tjej med lika mycket fart och fläkt i som sin busiga hund. :D Försöker få folk att förstå att hennes mördarhund faktiskt är en mycket snäll sådan. :D:p;)

Lady_Vip- Är nog yngre än vad jag tror, det känns som om hon är ptja kanske i 40 års åldern?

Gnist-Som fler sagt, lever i skogen med en massa fyrbenta och tvåbenta. Är hemma hela dagarna och spenderar dagarna med det hon älskar mest-hundarna. Jag kan nästan se henne framför mig med stora stövlar pulsandes i snön efter någon av hundarna som ger skall på en älg. :rofl: På kvällen så sysslar hon med valparna och alla tvåbenta i huset får noga kolla vart de sätter fötterna, för hela huset är full med valpar-jämt. Tvättmaskinen går alltid på högvarv för att tvätta mattor och hundfiltar.
Gnist ser jag som en äldre men mycket hurtig kvinna och där har jag nog tvärfel. :p vad kan du vara? 45-50?:o
Älsakr utställningar och andra aktiviteter med sina fyrbenta små troll.

Zqathan-Känns som en mycket jordnära människa.
Är kunnig och är villig att lära ut den kunskap hon har lagrat efter många år som hundägare. Vet inte ålder, men äldre. :angel:

martha-En person som älskar skogen och att vistas där med sina hundar.

Återkommer senare med mer fördommar.

En av mina små fördomar:

Grana är en dam i sina bästa år, som bor på "bonngård" med sin mänskliga familj + en drös schnauzrar, (en eller flera) labbe och en liten mops!

Hon har gärna stövlar på fötterna när hon traskar omkring med alla dessa hundar och räds inte för att hugga i och grovjobba i lagårn när det gäller.

Hon har humor och snackar gärna hund, väder och vind med de hon känner, men innerst inne är hon lite blyg för nya människor.
Hon är duktig på att hålla kontakt, ett sms ibland, eller ett mail och så, bara för att.

Grana är en bestämd kvinna som vet vad hon vill, vad hon kan och vart hon vill komma här i världen, men är tillräckligt ödmjuk för att veta att hon inte kan och vet allt.

Min mentala utseendemässiga bild av Grana är att hon är i medelålder, har brunt lockigt rätt kort hår, eventuellt glasögon också och normal kroppsbyggnad. Jeans, skjorta och raggsockar och utomhus en rejäl jacka den här tiden på året och rejäla skor på fötterna. Hon är en glad och trevlig figur, som tänder rätt lätt, men det lägger sig rätt fort igen.

Så det så :D

Ja där ser man :D

Stövlar och arbete på gården stämde tills för ca 2 år sedan. Då fick jag problem med en fot som gör att jag så gott som aldrig går i stövlar längre.
Gården har mest min man hand om eftersom jag har nattarbete, men visst finns jag där ute också. Men får också avstå från mycket pga av min fot, skitjobbigt både mentalt och pga värk rent ut sagt :cry:

Humor har jag och det tror jag alla tycker som känner mig.
Var mer bestämd förr, tycker själv jag är mer ödmjuk nu. Men jag vet fortfarande vad jag vill. Men tjafsar inte om jag märker att folk ändå inte tar till sig det eller vad det nu kan vara.
Men här är det ju ett diskussionsforum, så här tjafsar jag mer :angel:
Lite blyg kan jag faktiskt också vara, även om folk har svårt att tro det.

Brunt hår som går precis ner så de nuddar axlarna. Har egentligen spikrakt hår, men har ofta lite permanent i så jag får lite fall.
Glasögon har jag, men sällan jag använder dom :D
Normal kroppsbyggnad hade jag tills jag fick problem med min fot, nu har jag gått upp i vikt för jag inte kan röra på mig ordentligt. Tur man har en man som älskar att vara ute med hundarna :love:

Är nog "känd" för vara en glad prick som har lätt till skratt. Tänder till gör jag om jag irriterat mig länge på något och jag verkligen inte kan hålla tyst längre, eller om jag tycker jag blir orättvist behandlad. Men som du skriver, jag släpper det fort.

Du glömde alla våra grisar, och mina katter ;)

Grana tidig morgon, och som ska fundera vem hon har förutfattade meningar om :D

KL

Gnist, kan vääldigt mycket om hundar och speciellt valpar, då de flödar igenom några i hennes liv. Mogen, men rätt så rak, vilket kan stöta en del.

PIRUSeriöst tränande kille med grymt fina hundar, säger vad han tycker och skämms inte över att kunna säga att han tar tag i sina hundar om de behövs, dock tror jag hans är helt underbara och får överflöd med kärlek.

Zizzy Är den som håller lite ordning å reda här på hund, hon är den som säger ifrån..har nog små hundar!

Calazyria Har en sund syn på "kamphundar" som jag gillar..

Det var några jag kom på nu...

KL

Zizzy Är den som håller lite ordning å reda här på hund, hon är den som säger ifrån..har nog små hundar!

:rofl:hihi ordning och reda säger du, hihi det värmer, jag som är allmänt förvirrad och har en aning mycket att tänka på jämt så jag brukar framstå IRL som extremt vimsig. :D
Små hundar stämmer, 3-23 kilo.

Jag har tankar om Zizzy!

Hon är en tjej med många järn i elden som har hur många hundar som helst och lever för dem året runt.

Hon jobbar med något som inte stör uppmärksamheten från hennes djur, jobbar enbart för att få ihop till hundmaten.

Hon är åt det smalare hållet, för hur kan man få några kilo över efter all motion med hundarna;)

Stämmer nästan, har inte hur många hundar som helst. :p

*kl*

Kul tråd!

Escodobe trodde jag var värsta militärtypen som var en väldigt gammeldags typ när det gällde hundträning, men när jag såg henne häromdagen på Klickerforumet blev jag glatt överraskad:bow:

Gilly

*rotfl* Jag kan inte ens ta direktioner på apellplan utan att ragla runt som en berusad snok. Dessutom är jag så förvirrad att konsekvens är väldigt slumpmässigt. Häromnyss råkade jag kasta apporten in i köket istället för belöningen efter klicket. Belöningen bestod dessutom av serrentanoskinka ala 170 kr kilot. Bra för studentekonomin.
Jag är så långt ifrån militärtypen man kan komma, och har inte alls gammaldags syn på hundfostran - min är tvärtom rejält ouppfostrad!
Däremot har jag svårt att ha överseende med okunskap hos hundägare, och jag gillar inte att linda in svar i rosa ludd, vilket gör att jag nog uppfattas som hård.

Senast ändrad:

*rotfl* Jag kan inte ens ta direktioner på apellplan utan att ragla runt som en berusad snok. Dessutom är jag så förvirrad att konsekvens är väldigt slumpmässigt. Häromnyss råkade jag kasta apporten in i köket istället för belöningen efter klicket.

:rofl: Blev han glad över att apportbocken kom flygandes istället för goda saker?
Sådär kan jag också vara ibland - har ofta kastat klickern i pannan på hunden istället för bollen eller godiset bakom den...

*kl*

Håhåjaja vilka bilder man har folk...

Gnist är en stadig och stabil kvinna med båda gummistövlarna på jorden. Fångar stora fiskar och har ofta söta minivargar och rävar i köket. Mycket erfarenhet av hunduppfödning och jakt!

Escodobe tycks mig vara en ganska rak person som halkar runt i doc martens på vintern med stora svarta hundar på var sin sida om sig. Nåde den som muckar med henne...

Calazirya ser jag framför mig som en ganska... hipp tjej. Står vid havet med ministridsgrisen och stora glamorösa solbrillor. Mycket stolt över sin hund och otroligt engagerad i lilla Zaga.

Lady Vip är en av mina tystlåtna hjältar. Tjaffsar aldrig, kunnig och lätt att prata med. Jag vet att hon egentligen är yngre än mig men jag kan inte riktigt tro att det är sant. ;)

Mrs Scabtree är en väldigt tålmodig person som orkar lägga fram sakliga argument utan att tappa huvudet hur länge som helst ibland. En av dem jag verkligen tar mig tid att läsa inläggen noga av på Buke.

Jadzia är visst lite halvmilitant i mitt huvud också. :D Kan kanske bero på moderatorrollen?

Piru... Ja vi har varit lite oense tidigare och även om jag ibland kan reagera på att ett ganska osmidigt språk går det inte att förneka hans stora kunnande om hund. Och hans schäfer är något av det snyggaste jag sett. Ser med förtjusning att han börjat använda sig av :love:-smileyn till valpbilder... :D

Gabbi är ett blivande polisämne i min bok. Lugn, sansad, vältränad, lång och öppensinnad. Jag gillar att läsa om hennes Råda eftersom hon påminner lite om min förra hund, känner igen en del av problematiken och tycker att Gabbi verkar lösa det mycket snyggt.

Piru... Ja vi har varit lite oense tidigare och även om jag ibland kan reagera på att ett ganska osmidigt språk går det inte att förneka hans stora kunnande om hund. Och hans schäfer är något av det snyggaste jag sett. Ser med förtjusning att han börjat använda sig av :love:-smileyn till valpbilder... :D

Kan hålla med dig om det.
Jag blev lite paff när jag såg en :love: från PIRU. :D
Kändes lixom konstigt från honom. :p

Piru ser jag som en inom sitt område väldigt kunnig hundägare, som med fast hand fostrar och tränar sina hundar. Enkelt och rakt med ögonblicklig belöning på rätt ställe.

Ser typ arbetsbyxor och kängor framför mig + dito tröja/jacka och ett rappt tempo i träningen. Ingen segpropp oavsett det gäller träning eller rastning.

Framstår som betydligt tuffare än vad han egentligen är och kan lätt be om hjälp om/när han behöver. Är som jag väldigt rak, står för sin åsikt och det uppskattas inte alltid :D

Min uppfattning alltså ;)

Överlag är de flesta här inne kunniga hundägare, som jag respekterar, även om jag inte alltid håller med. Finns väldigt få hundbukare som jag inte gillar på ett eller annat sätt :banana:

:rofl: Blev han glad över att apportbocken kom flygandes istället för goda saker?
Sådär kan jag också vara ibland - har ofta kastat klickern i pannan på hunden istället för bollen eller godiset bakom den...

Jag råkade kasta klickern i huvudet på min hund en gång när jag tränade för en _väldigt_ meriterad tränare:o

Kan hålla med dig om det.
Jag blev lite paff när jag såg en :love: från PIRU. :D
Kändes lixom konstigt från honom. :p

Kolla denna då nu ska jag chocka hela jäkla buke :rofl:

FOTON135.jpg

:rofl::rofl::bow::bow::bow:

Du förvånar mig i määängder!

Gisses PIRU, nu kanske jag inte kan ta dig på allvar mer. :angel::rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: chimichanga
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Myrten
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010