För ovanligheternas skull så var jag hos veterinären idag med Lasse pga lustig hosta. Sådär en vecka innan vi hämtar valp. Misstänkt lungmask, alternativt kennelhosta (ej särskilt troligt dock då det gått fem dagar mellan de två hostattackerna han haft, och ingen annan hund i hans närhet hostar) så nu ska vi avmaska och se om det gör någon skillnad. Han har alltid haft lätt för att sätta i halsen, hostar när han dricker (har dock en ganska speciell drickstil ) och jag misstänker lite känslig mage (uppstötningar). Så vi ska även behandla med Pepcid några dagar.
Något veterinären anmärkte på var dock hans överdrivna undersökningsbeteende. Han har nosen i backen ständigt, och slickar på varje fläck han hittar. Starkt kontrollbehov och lätt till pip. Har själv funderat på kastrering av ovanstående orsaker så det kändes lite som en lättnad att få det bekräftat att det inte bara är jag som ser hans överdrivna könsbeteende (han pissade dessutom ner uppletanderutan 4 gånger sist ). Lutar åt en kemisk kastrering till att börja med.
Har funderat på att kastrera Tonto, men oroar mig för att han ska bli ännu fluffigare, han är redan på tok för varm hela tiden. Tänker att det kanske kunde lugna ner honom lite dock.