Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tanken är att packa in kapten långnäsa och åka till svär-faster imorgon där vi eventuellt ska fira jul så han får bekanta sig med huset lite och träffa iaf de två. Får se om det blir så att hysteri-hunden (korsning vorsteh, labbe, springer spaniel, setter, wachtel och leika...) blir hemma, isf borde det gå okej tycker man...

Senast ändrad:
Jag tror det är stor skillnad faktiskt. Jag blev lite chockad. Sen när kursledaren sa att labradoodlarna på 5 mån och 20 + kg absolut skulle bäras upp och ner för minsta trappsteg och att det var farligt för valpar att balansera på stenar och stubbar i skogen då blev jag ännu mer less.

Åh men herregud så jävla mossigt! :banghead: Var går du kurs?

Just den där frågan ”finns det någon uppfödare som var valpar NU” blir jag så jäkla störd av och den är såå vanlig på hundgrupper på FB. Får dock mest krupp på folks rekommendationer på rasvalstrådar. Blir lätt att jag, istället för att rekommendera en ras, svarar på varför x antal raser (eller blandraser) inte är lämpliga för trådskaparen. Senast var den som rekommenderade en schäfer/hysky korsning till någon som uttryckligen undanbad raser med jakt O_o.

Stör ihjäl mig på det där "nu, nu, nu". Då är det bara ett plötsligt infall, och inget som man noga planerat.

Tanken är att packa in kapten långnäsa och åka till svär-faster imorgon där vi eventuellt ska fira jul så han får bekanta sig med huset lite och träffa iaf de två. Får se om det blir så att hysteri-hunden (korsning vorsteh, labbe, springer spaniel, setter, wachtel och leika...) blir hemma, isf borde det gå okej tycker man...
Vilken jäkla blandning :eek: hitta dom inge fler raser :nailbiting:

Jag är helt slut! Idag har Floki gått ett 800 meter spår. Han fortsatte efter vårat "slut" så då fick han fortsätta spåra, sen tog vi alla en promenad, och sen blev det till klubben för att köra Mondioring med Floki och Tonto som var skittaggade på sina lydnadspass, roligt att Tonto var glad, inte så vanligt faktiskt :) Figgade för en liten glad Aussietik också. Nu blir det smärtstillande för min trasiga rygg och sängläge för min del. :laugh:

Det är lite blött här nu. Hundarna blir så jäkla skitiga :wtf: Jag vill ha snö..

Ca 1/3 av åkern var fylld med vatten. Och nej, jag visste absolut inte att det var så djupt att hon skulle behöva simma O_o Täcket var konstigt nog torrt upptill och bara hennes mage var blöt.

Ninja är ett galet odjur och vi är alla glada att hon är så liten när hon springer ini oss :angel: Hennes skall däremot. Det hade gärna fått vara lite mörkare :meh:

Gripa har en så mysig morgonrutin. När hon märker att jag vaknat kommer hon och lägger sig intill mitt huvud och myser in sitt huvud bredvid mitt ansikte eller lägger huvudet på min bröstkorg. Hon knölar verkligen in sig så nära hon kan och sen suckar och knorrar hon nöjt och ligger där tills vi går upp :love:

Nu har matten fått sina dekorband från ebay, så det är halsbandstillverkning på schemat ikväll. Gissa vilket som är till Sonic! :D
24899892_10155324400033666_3822017075848449761_n.jpg

Gripa har en så mysig morgonrutin. När hon märker att jag vaknat kommer hon och lägger sig intill mitt huvud och myser in sitt huvud bredvid mitt ansikte eller lägger huvudet på min bröstkorg. Hon knölar verkligen in sig så nära hon kan och sen suckar och knorrar hon nöjt och ligger där tills vi går upp :love:

Mina hundar får glädjeryck och kommer och hoppar och far medens dom sjunger. :cautious: (Inte Rollo då såklart, han stiger inte upp förens det är dags för mat.)

Ales uppfödare gjorde gentester på henne nu inför parningen de ska göra i vinter. Hon visar sig vara bärare av både CEA och IGS... Det förhindrar inte avel på nått sätt, men begränsar så klart urvalet av hanar... :down:

Jag har gett upp :rofl: Trivs oftast ensam, och när jag inte gör det så försöker jag tänka på hur det kändes med sambon precis innan han (äntligen) flyttade. Då känns det bra igen!
Alltså jag vet att om jag hittar någon med samma livsfilosofi, som också gillar att hänga utan att alltid klänga på varandra och spendera trevlig tid med vänner så kommer jag trivas som en fisk i vattnet. Problemet är att senaste killen jag dejtade visade sig vara en Trump-supporter som inte tyckte Hitler gjort något fel... :banghead:

Så jag är smått skadad.

För ovanligheternas skull så var jag hos veterinären idag med Lasse pga lustig hosta. Sådär en vecka innan vi hämtar valp. :meh: Misstänkt lungmask, alternativt kennelhosta (ej särskilt troligt dock då det gått fem dagar mellan de två hostattackerna han haft, och ingen annan hund i hans närhet hostar) så nu ska vi avmaska och se om det gör någon skillnad. Han har alltid haft lätt för att sätta i halsen, hostar när han dricker (har dock en ganska speciell drickstil :cautious:) och jag misstänker lite känslig mage (uppstötningar). Så vi ska även behandla med Pepcid några dagar. Han tar ju en hel del möss och äter, så risken för lungmask verkar vara ganska överhängande.

Något veterinären anmärkte på var dock hans överdrivna undersökningsbeteende. Han har nosen i backen ständigt, och slickar på varje fläck han hittar. Starkt kontrollbehov och lätt till pip. Att nosen är i backen ständigt bidrar förstås till att han drar i partiklar, damm och allmänt skit som han sen sätter i halsen. Har själv funderat på kastrering av ovanstående orsaker så det kändes lite som en lättnad att få det bekräftat att det inte bara är jag som ser hans överdrivna könsbeteende (han pissade dessutom ner uppletanderutan 4 gånger sist :grin:). Lutar åt en kemisk kastrering till att börja med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 604
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar