Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 130
  • Visningar Visningar 80 891
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Jag har beslutsångest om jag ska anmäla marsvinen till nästa utställning. Jag vill verkligen åka, men jag mådde ju riktigt jävla skit efter den förra så jag är rädd att det blir samma denna gången också 😕 Iofs hade jag så mycket mer än utställningen den veckan, men ändå
Har du möjlighet att planera så det inte blir lika mycket i dagarna innan denna gången, och istället "frida" dom sista 2-3 dagarna före och efter till enbart förberedelser och att ladda dina batterier?

Har du möjlighet att planera så det inte blir lika mycket i dagarna innan denna gången, och istället "frida" dom sista 2-3 dagarna före och efter till enbart förberedelser och att ladda dina batterier?
Jag får försöka iallafall. Jag ska till osteopaten på fredagen (utställningen är på lördagen), men det besöket vill jag helst inte flytta på. Jag brukar inte vara så påverkad efter jag har varit hos honom så det ska förhoppningsvis inte vara några problem. Fast förra gången var jag iofs rejält snurrig och yr efteråt, men det höll bara i sig i någon timme. Och så har jag praktiken på torsdagen och städning på onsdagen och praktiken har jag missat så många gånger nu så den måste jag till. Men inget av det kräver en massa resor och resorna är det som tar mest energi.
Och så är det pengarna för om jag anmäler dem som jag vill så blir det 700kr i anmälningsavgift och sedan bensin och mat på det. Ingen förmögenhet, men ändå väldigt mycket pengar att förlora om jag inte kommer iväg.

Kände igenom marsvinen nyss och om de håller sig såhär fina i kropparna till utställningen så är det stor chans att det går bra för dem så nu vill jag ännu mer dit. Bara att hoppas på att det blir fler anmälda än sist! Jag vet inte varför det är så få anmälningar i Sverige. Danmark och England har massor som ställer varje gång. Visserligen är avstånden kortare där, men ändå

Igår kväll och idag fram till ca 14 har varit rätt okej, men nu är det tillbaka till nattsvart och meningslöst och ingen anledning alls utan bara pang. Jag fattar inte?!

Jag vill färga mitt hår lila trots att jag vet att det är korkat för det kommer att bli så mycket underhåll och dyrt att fixa rötterna hela tiden, men jag får inte bort fixeringen från hjärnan 😫

Det blev hela gänget i både pet och klippt! Eller nej, Sirenia stannar hemma för hon tycker inte om att ställas ut och har artros så henne räknar jag inte till utställningsgänget
IMG_6188.webp

Jag har rensat bland mina vänner på facebook och fick upp en väldigt kär vän (som naturligtvis inte rensades bort) som gick bort för två år sedan och så kom jag ihåg att gåvorna jag fick av henne låg i det tömda förrådet 😭😭😭

Jag är jättehungrig, men är inte sugen på något alls. Visst, det är ju positivt! Men det är inte roligt att vara hungrig och jag lär ju knappast bli piggare av att inte äta alls. Varför är ”lagom” så jävla svårt?!

Jag är jättehungrig, men är inte sugen på något alls. Visst, det är ju positivt! Men det är inte roligt att vara hungrig och jag lär ju knappast bli piggare av att inte äta alls. Varför är ”lagom” så jävla svårt?!
Du kanske behöver lära dig äta för att du är hungrig och behöver äta, inte för att du är "sugen" på något? Det är två helt olika känslor, men det verkar som att din kropp kan ha lite problem att reglera och hålla isär dom?

Kul med utställningen iaf, jag håller tummarna att det blir bra! 🥰

Du kanske behöver lära dig äta för att du är hungrig och behöver äta, inte för att du är "sugen" på något? Det är två helt olika känslor, men det verkar som att din kropp kan ha lite problem att reglera och hålla isär dom?

Kul med utställningen iaf, jag håller tummarna att det blir bra! 🥰
Fast om jag inte är sugen på något så måste jag tvinga mig att äta det och då får jag ångest både av tvingandet och ätandet. Vilket kanske iofs är bra för då vill jag inte äta och det är lättare att låta bli. Men till slut blev det pommes och bearnaisesås iallafall och såklart alldeles för mycket och så var jag tvungen att gå och handla för det fanns typ inget annat hemma och då kunde jag inte stå emot den där jävla rulltårtan som har legat rätt fram i butiken jättelänge nu så nu känner jag mig fet och ännu odugligare än innan 😭

Mm. Fast som det känns just nu så lär jag inte komma iväg. Allting är bara helt nattsvart och meningslöst 😭

Hoppas du mår bättre imorgon! :heart Var det maten och känslorna kring det som triggade igång de negativa tankarna?
Tack 💖 Just nu känns det lite bättre, men förmiddagarna brukar vara lättast så får se vad som händer sedan.
Nej, meningslösheten och ångesten fanns där redan, men maten gjorde det garanterat inte bättre för då kom oduglighetskänslorna också

Jag hade behövt gå över till försäkringskassan och skatteverket och ta tag i mitt bostadstillägg och hur jag ska göra med det jag har tjänat på vinted och andra saker jag har sålt. Man ska ju inte behöva skatta under 50 000 så länge man inte går med vinst, men jag har ju gått med vinst på mina patchar, smycken och annat pyssel. Inte mycket, men ändå. Och jag vet inte om sådant man går back på ändå räknas som inkomst när det gäller bostadstillägget. Problemet är att jag vet att jag mycket troligt kommer att rasa totalt efter att jag har varit där så jag vill inte gå dit för jag är rädd för raset, men jag fattar noll av försäkringskassans hemsida och hur man ska betala skatt fattar jag inte heller. Allt har bara gått automatiskt innan

”Jag” (jag vet inte vem/vad som bestämmer vad jag och min kropp vill mer än att det är inte mitt medvetna jag iallafall) vill bara göra onödiga saker idag. Jag har massor att göra som jag bara skjuter upp som ger ännu mer ångest, men jag klarar verkligen inte att göra något som inte ”jag” har bestämt att jag vill göra och det är så frustrerande och ger så mycket ångest. Jag står och stirrar på allt som ligger på golvet och som är så lätt att plocka upp, men det går inte. Jag försökte göra en patch som jag har beställd, men det gick inte heller. Jag har fortfarande inte kommit iväg till försäkringskassan och lär väl inte göra det heller. Jag är så trött på mig själv 😭

Jag hade behövt gå över till försäkringskassan och skatteverket och ta tag i mitt bostadstillägg och hur jag ska göra med det jag har tjänat på vinted och andra saker jag har sålt. Man ska ju inte behöva skatta under 50 000 så länge man inte går med vinst, men jag har ju gått med vinst på mina patchar, smycken och annat pyssel. Inte mycket, men ändå. Och jag vet inte om sådant man går back på ändå räknas som inkomst när det gäller bostadstillägget. Problemet är att jag vet att jag mycket troligt kommer att rasa totalt efter att jag har varit där så jag vill inte gå dit för jag är rädd för raset, men jag fattar noll av försäkringskassans hemsida och hur man ska betala skatt fattar jag inte heller. Allt har bara gått automatiskt innan

Men va? Är inte grejen att man kan tjäna (dvs ha en vinst på) upp till 50K utan att behöva betala skatt?

Jag kan tyvärr inte alla regler i Sverige, men någon annan här kanske vet, eller kan hjälpa dig reda ut det så du slipper åka dit?

Prokrastinering dvs skjuta upp alla "måsten" låter annars som en typisk ångestrespons.... :heart Skickar en styrkekram och hejjar på dig!

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 635
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 321
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 863
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka