Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

De kommer inte att skicka en ny remiss för jag behöver ingen mer utredning eller hjälp enligt läkaren på vårdcentralen 😭😭 Jag sa ännu en gång att jag troligen tagit propranolol innan blodtrycksmätningen men hon tycker inte att den behöver göras om. Jag lyckades iallafall få henne att skriva ut en annan betablockerare som förhoppningsvis inte ska påverka de andra medicinerna men hon hade helst fortsatt ha mig på propranolol.
Jag sa ju att de skulle släppa detta också 😭😭

tycker du ringa thorax i karlshamn iaf, kanske dom kan tipsa om hur du ska komma vidare.
 
tycker du ringa thorax i karlshamn iaf, kanske dom kan tipsa om hur du ska komma vidare.
Jag får se när jag klarar det. Känner mig rätt nedslagen i skorna just nu 😞 Jag fick iallafall atenolol utskrivet efter lite tjat så jag hoppas att den kommer att göra det bättre! Men hon på apoteket sa att man kunde bli väldigt trött av den 😕 Iallafall i början
 
Andra dagen med nya medicinen. Igår gick rätt bra men idag känns blodtrycket alldeles för lågt så det tjuter i öronen trots att jag ligger ned. Boendestödet kommer 10.30 och jag vet inte hur jag ska klara det
 
Lyckades plocka undan i extrarummet och dammsuga! Det blev bara 35 minuter istället för en timme, men 35 minuter är mer än 0 minuter åtminstone! Det behöver fortfarande dammas, men det får vänta för nu blir det sängen igen
IMG_0660.jpeg
 
Andra dagen med nya medicinen. Igår gick rätt bra men idag känns blodtrycket alldeles för lågt så det tjuter i öronen trots att jag ligger ned. Boendestödet kommer 10.30 och jag vet inte hur jag ska klara det

skriv ner sånt här så du kan ta upp det om du ringer thorax. Kardiologen ville liksom inte ens att vc skulle sköta min medicin för han tyckte dom va värdelösa på sånt, antar du bara tar 25 mg?
 
skriv ner sånt här så du kan ta upp det om du ringer thorax. Kardiologen ville liksom inte ens att vc skulle sköta min medicin för han tyckte dom va värdelösa på sånt, antar du bara tar 25 mg?
Oki, ska försöka göra det! Ja, hon jag har känns inte alls bra eller engagerad 😞 25mg ja. Hon sa att jag kunde höja till 50mg och sedan till 100mg om jag tycker att det behövs. Först ville hon börja med 50 på en gång, men jag sa att jag är så känslig för mediciner så det vågade jag inte
 
Oki, ska försöka göra det! Ja, hon jag har känns inte alls bra eller engagerad 😞 25mg ja. Hon sa att jag kunde höja till 50mg och sedan till 100mg om jag tycker att det behövs. Först ville hon börja med 50 på en gång, men jag sa att jag är så känslig för mediciner så det vågade jag inte

Hon låter inte speciellt engagerad nej. Såhär sa min läkare (samma medicin) börja 25 mg på morgonen, blir det inte bättre ta 25mg på morgonen och 25 mg på kvällen. Funkar det fortfarande inte tar du 50 på morgonen och 25 på kvällen, det är vad jag tar nu. Har inga biverkningar, 100 låter för högt

det tar ungefär 1 vecka för dosen att stabilisera sig, i början kan effekten va lite svajjig
 
Hon låter inte speciellt engagerad nej. Såhär sa min läkare (samma medicin) börja 25 mg på morgonen, blir det inte bättre ta 25mg på morgonen och 25 mg på kvällen. Funkar det fortfarande inte tar du 50 på morgonen och 25 på kvällen, det är vad jag tar nu. Har inga biverkningar, 100 låter för högt

det tar ungefär 1 vecka för dosen att stabilisera sig, i början kan effekten va lite svajjig
Tack!
Ja, hon på apoteket sa att det kunde ta ett tag att vänja sig. Läkaren sa ingenting om det
 
Jag är så less på att ligga i sängen! För pigg för att vila på riktigt, men för trött för att göra något alls
 
Tack!
Ja, hon på apoteket sa att det kunde ta ett tag att vänja sig. Läkaren sa ingenting om det
Han sa man skulle vänta 2 veckor med att höja men effekten tar ungefär en vecka att stabilisera sig :)

jag tror problemet är att läkarna på vc har erfarenhet av gamla som behöver betablockerare mest men sämre koll på yngre som har det av olika anledningar. Det funkar inte riktigt likadant då
 
Han sa man skulle vänta 2 veckor med att höja men effekten tar ungefär en vecka att stabilisera sig :)

jag tror problemet är att läkarna på vc har erfarenhet av gamla som behöver betablockerare mest men sämre koll på yngre som har det av olika anledningar. Det funkar inte riktigt likadant då
Bra att veta!
Ja, först ville hon inte skriva ut något alls förutom propranolol, men när jag berättade det du berättat för mig så gick hon med på att skriva ut den. Känns ju väldigt förtroendeingivande när läkaren skriver ut något för att ”någon sa till mig att hon…” :crazy:
Men jag ska försöka ta tag i att ta kontakt med Karlshamn i nästa vecka. Är så sur på mig själv för att jag förstörde blodtrycksmätningen 😞
 
Bra att veta!
Ja, först ville hon inte skriva ut något alls förutom propranolol, men när jag berättade det du berättat för mig så gick hon med på att skriva ut den. Känns ju väldigt förtroendeingivande när läkaren skriver ut något för att ”någon sa till mig att hon…” :crazy:
Men jag ska försöka ta tag i att ta kontakt med Karlshamn i nästa vecka. Är så sur på mig själv för att jag förstörde blodtrycksmätningen 😞
Undra om det hade gått att åka in och prata med dom 🤔 alltså man får såklart prata med en sköterska precis som i telefon men jag hade kunnat följa med och pusha lite om kunde prata med dom irl. Svårt att veta om dom går med på det bara, vissa ställen är väldigt anti

har du en egen blodtrycksmätare förresten?
 
Undra om det hade gått att åka in och prata med dom 🤔 alltså man får såklart prata med en sköterska precis som i telefon men jag hade kunnat följa med och pusha lite om kunde prata med dom irl. Svårt att veta om dom går med på det bara, vissa ställen är väldigt anti

har du en egen blodtrycksmätare förresten?
Ingen aning. Vet att det inte funkar på vårdcentralen iallafall

Nej, det har jag inte. Hade någon billig tidigare men den slutade funka för flera år sedan och så har jag inte gitt lägga pengar på att köpa en ny
 
Rätt stora svängningar idag, men överlag acceptabelt fram till 18-tiden där jag totalkrashade så jag fick ställa in pilatesen igen och pojkvännen fick ta Bellas promenad. Jag är så tacksam för att han gör det så hon får vettiga promenader även när jag inte klarar det
 
Jag vill göra något! Men har noll förmåga att göra något alls just nu. Jag har massor som jag både vill och behöver göra, men jag bara sitter och glor på allt för det går inte att göra något. Varför går det inte?! Så jävla svårt är det inte!!
 
Det går inte bra 😭 Ocv jag är så jävla godissugen så jag vet knappt var jag ska ta vägen och pojkvännen har allt möjligt med godis, bullar och grejer i kylen och det gör suget bara ännu värre. Jag vill inte ha socker hemma alls egentligen men jag kan ju inte diktera vad han får äta
 
Det går inte bra 😭 Ocv jag är så jävla godissugen så jag vet knappt var jag ska ta vägen och pojkvännen har allt möjligt med godis, bullar och grejer i kylen och det gör suget bara ännu värre. Jag vill inte ha socker hemma alls egentligen men jag kan ju inte diktera vad han får äta
Fast det är helt rimligt att säga att du inte vill ha sådant i din lägenhet. Det är ju klart som f*n du blir sugen om du ska behöva gå och titta på det hela tiden.

Säg att han får ta med sig det nästa gång han kommer dit, eller så slänger du det.
 
Fast det är helt rimligt att säga att du inte vill ha sådant i din lägenhet. Det är ju klart som f*n du blir sugen om du ska behöva gå och titta på det hela tiden.

Säg att han får ta med sig det nästa gång han kommer dit, eller så slänger du det.
Han bor i princip här nu så därför är det svårt. När han var hemma hos sig mycket så fick han ta med sig allt godis, men nu när han är här hela tiden förutom när han behöver sin dator som står hemma hos honom så är det mycket svårare. Men jag måste nog försöka få igenom att han bara får ha något enstaka godis för det är verkligen jättejobbigt att kämpa med sötsug och tröstätandet när halva kylen är full. Just nu är det liksom både lösgodis, kanelbullar och pannacottapudding som står där. Kanske något mer också men jag vill inte gå och kolla. Ett tag hade jag att han bara fick ha sådant jag inte tycker om, men det har fallit bort efterhand som han har börjat vara här mer. Kanske att han bara får ha äckliga saker här och allt som jag tycker är gott hemma hos sig. Det blir ju jobbigt för honom, men för mig är det nästan tortyr när kroppen skriker efter att tröstäta och sötsuget blir för mycket. Det är ju iofs bra träning på självbehärskning, men jag känner att jag har så mycket annat hela tiden att jag vill inte behöva lägga den lilla energin jag har på det
 
Han bor i princip här nu så därför är det svårt. När han var hemma hos sig mycket så fick han ta med sig allt godis, men nu när han är här hela tiden förutom när han behöver sin dator som står hemma hos honom så är det mycket svårare. Men jag måste nog försöka få igenom att han bara får ha något enstaka godis för det är verkligen jättejobbigt att kämpa med sötsug och tröstätandet när halva kylen är full. Just nu är det liksom både lösgodis, kanelbullar och pannacottapudding som står där. Kanske något mer också men jag vill inte gå och kolla. Ett tag hade jag att han bara fick ha sådant jag inte tycker om, men det har fallit bort efterhand som han har börjat vara här mer. Kanske att han bara får ha äckliga saker här och allt som jag tycker är gott hemma hos sig. Det blir ju jobbigt för honom, men för mig är det nästan tortyr när kroppen skriker efter att tröstäta och sötsuget blir för mycket. Det är ju iofs bra träning på självbehärskning, men jag känner att jag har så mycket annat hela tiden att jag vill inte behöva lägga den lilla energin jag har på det

Jo, jag förstår att det är jobbigt för dig att säga till honom att det inte är okej, men jag förmodar att han bryr sig om dig, och då borde inte han heller vilja göra ditt liv onödigt svårt. Som du säger ska du inte behöva lägga energi på sånt när du har i princip noll energi, och du har en hätsätningsproblematik som faktiskt är en beroendesjukdom på samma vis som alkoholism. Tyvärr förstår inte vanliga folk hur svårt det kan vara och hur mycket såna saker betyder, men jag hoppas du lyckas förklara för honom.

Om han nu är hos dig såpass mycket, så vore ju det bästa om ni kunde komma överens om gemensamma matrutiner, som även kunde hjälpa dig äta mera ordentliga middagar osv. Han kanske rent av kan minska sitt eget sötsug lite också om han inte har såna saker hos dig men äter "riktig" mat istället?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 704
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 439
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Fästa huva
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp