Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Jo, jag förstår att det är jobbigt för dig att säga till honom att det inte är okej, men jag förmodar att han bryr sig om dig, och då borde inte han heller vilja göra ditt liv onödigt svårt. Som du säger ska du inte behöva lägga energi på sånt när du har i princip noll energi, och du har en hätsätningsproblematik som faktiskt är en beroendesjukdom på samma vis som alkoholism. Tyvärr förstår inte vanliga folk hur svårt det kan vara och hur mycket såna saker betyder, men jag hoppas du lyckas förklara för honom.

Om han nu är hos dig såpass mycket, så vore ju det bästa om ni kunde komma överens om gemensamma matrutiner, som även kunde hjälpa dig äta mera ordentliga middagar osv. Han kanske rent av kan minska sitt eget sötsug lite också om han inte har såna saker hos dig men äter "riktig" mat istället?
Jag tog upp det och det gick inte bra så nu är vi typ ovänner 😞 Jag sa att han kan ha godis och sådant om han har det in en låda som jag inte kan öppna för då vet jag ju inte om där är något eller om det är slut men det tyckte han var jättelöjligt.

Vi gjorde det i början men det funkade inte för jag fick så mycket ångest av att behöva lägga energi på att laga mat och så blev det alltid alldeles för stora portioner.

Men nu är jag iallafall på gymmet och de öppnade precis dörren så nu blir det pilates!
 
Båda hade lugnat oss när jag kom hem från gymmet så nu är låda beställd! Tyvärr kommer den inte förrän om två veckor men vi får lösa det tills dess.

Pilatesen gick ganska bra också. Jag vill verkligen komma iväg oftare till gymmet, men det är så svårt med tröttheten och ångesten. De har flera pass som jag hade velat vara med på, men det är snabbare tempo på dem och då hinner jag inte med för jag är för klumpig 😕
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 703
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 438
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp