Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Du kan inte försöka öka på lite med köttet då? Rent kött tror jag inte att du behöver äta, utan det räcker nog med de produkter du räknar upp. Fast oftare.
Kanske, men troligen inte mer än en gång i veckan. Eller jo, köttbullar hade nog kunnat funka lite oftare för det är bara att värma i mikron, men det blir så mycket kalorier med sylt och sås och jag kan inte äta dem bara som de är 😕 Falukorv älskar jag egentligen, ihop med stuvade makaroner, men jag klarar inte steklukten som hänger kvar i många timmar och lika med kalorierna där också. Samma med kyckling och lukten för annars är ju kyckling både nyttigt och gott för det mesta
 
Kanske, men troligen inte mer än en gång i veckan. Eller jo, köttbullar hade nog kunnat funka lite oftare för det är bara att värma i mikron, men det blir så mycket kalorier med sylt och sås och jag kan inte äta dem bara som de är 😕 Falukorv älskar jag egentligen, ihop med stuvade makaroner, men jag klarar inte steklukten som hänger kvar i många timmar och lika med kalorierna där också. Samma med kyckling och lukten för annars är ju kyckling både nyttigt och gott för det mesta

jag köper färdig typ salladskyckling, känns lite dyrt först men kostar 42 spänn eller nåt och för mig räcker det till 2 måltider så tycker det är helt ok faktiskt. Tycker också att dom som heter delikatess köttbullar (mini storlek) är helt ok att äta kalla men skulle inte äta vanliga köttbullar så
 
Senast ändrad:
jag köper färdig typ salladskyckling, känns lite dyrt först men kostar 42 spänn eller nåt och för mig räcker det till 2 måltider så tycker det är helt ok faktiskt. Tycker också att dom som heter delikatess köttbullar (mini storlek) är helt ok att äta kalla men skulle inte äta vanliga köttbullar så
Jag föråt mig på sådan kyckling för några år sedan och har inte kunnat äta det sedan dess trots att det egentligen är gott 😕 Jag brukade köpa delikatessköttbullar innan, men nu blir det Ica basic för de är lika goda men billigare.

Jag har en massa konserver med linssoppa som står och väntar på att bli uppätna och det är ju också nyttigt. Jag köpte dem på matsmart för jag typ levde på sådana konserver med ris under lång tid för att sedan bara en dag bli tvärstopp. Varför kan inte min dumma kropp föräta sig på glass och godis istället?!
 
Kanske, men troligen inte mer än en gång i veckan. Eller jo, köttbullar hade nog kunnat funka lite oftare för det är bara att värma i mikron, men det blir så mycket kalorier med sylt och sås och jag kan inte äta dem bara som de är 😕 Falukorv älskar jag egentligen, ihop med stuvade makaroner, men jag klarar inte steklukten som hänger kvar i många timmar och lika med kalorierna där också. Samma med kyckling och lukten för annars är ju kyckling både nyttigt och gott för det mesta
Det är okej med kalorier i mat. Det är ju inte tomma kalorier utan ger dig den näring du behöver också!
 
Det är okej med kalorier i mat. Det är ju inte tomma kalorier utan ger dig den näring du behöver också!
Fast det är mest tomma och dåliga kalorier jag äter så det är därför jag försöker hitta sätt att få i mig tillräckligt med vettig näring också. Igår bestod liksom middagen av citronkladdkaka 😕 Förhoppningsvis kommer proteinmilkshaken funka en bit, men den är som sagt dyr. Helst hade jag velat ändra mina matvanor totalt, men det funkar inte när jag inte klarar att tvinga i mig mat jag inte vill ha. Jag har iallafall bytt ut ostchiafrallorna mot havregrynsgröt och pannkaka med proteinpulver så det är ju ett steg framåt, men pulver kan jag bara ha jättelite av för det är så äckligt
 
Fast det är mest tomma och dåliga kalorier jag äter så det är därför jag försöker hitta sätt att få i mig tillräckligt med vettig näring också. Igår bestod liksom middagen av citronkladdkaka 😕 Förhoppningsvis kommer proteinmilkshaken funka en bit, men den är som sagt dyr. Helst hade jag velat ändra mina matvanor totalt, men det funkar inte när jag inte klarar att tvinga i mig mat jag inte vill ha. Jag har iallafall bytt ut ostchiafrallorna mot havregrynsgröt och pannkaka med proteinpulver så det är ju ett steg framåt, men pulver kan jag bara ha jättelite av för det är så äckligt
Nu tänkte jag ju att du skulle byta ut en del tomma kalorier mot riktig mat. Du säger ju att du gillar köttbullar med sås och lingon. Ät en sådan måltid istället för kladdkaka.
 
Nu tänkte jag ju att du skulle byta ut en del tomma kalorier mot riktig mat. Du säger ju att du gillar köttbullar med sås och lingon. Ät en sådan måltid istället för kladdkaka.
Jo, jag förstod det även om det nog inte framträdde. Problemet är att jag har jättesvårt att påverka vad kroppen har sug efter och i förrgår så hade jag nog kväljts om jag försökt äta köttbullar. Det är jättestörigt att det är så!
 
Min kropp betedde sig inte alls som den brukar. Jag hade inga problem att stå upp så länge trots att det nästan aldrig går annars och pulsen gick ned till 61(!) efter 10 minuter och så lågt har jag inte ens fått när jag har mätt hemma efter att jag tagit propranololen och suttit ned. Blodtrycket låg också högre än det brukar. Så den där remissen kan jag nog glömma 😞
 
Någon som kan hjälpa mig tolka detta? Tiderna stämmer inte för maskinen som mätte blodtrycket funkade inte ordentligt så det fick mätas om flera gånger men hon sa att det inte spelade någon roll
IMG_0373.jpeg
 
Jag lyckades ta mig igenom ett kort pass bodybalance, men det var svårt pga ångesten och att allt gick så fort i jämförelse med yogan och pilatesen. Får se om jag försöker något pass till. Pojkvännen och Bella följde mig halvvägs dit och så cyklad jag resten av vägen för annars hade jag inte tagit mig iväg
 
När jag skulle ta min medicin nu så höll jag på att ta propranolol istället för stesolid så jag funderar på om jag gjorde det misstaget igår 😕 Jag har haft så dålig koll på allt sista tiden så det har hänt flera gånger att jag har tagit eller varit nära att ta fel medicin. Jag har iallafall bokat telefontid till vårdcentralen för att se om det går att göra om blodtrycksmätningen. Fan var trött jag blir på mig själv 😭
 
När jag skulle ta min medicin nu så höll jag på att ta propranolol istället för stesolid så jag funderar på om jag gjorde det misstaget igår 😕 Jag har haft så dålig koll på allt sista tiden så det har hänt flera gånger att jag har tagit eller varit nära att ta fel medicin. Jag har iallafall bokat telefontid till vårdcentralen för att se om det går att göra om blodtrycksmätningen. Fan var trött jag blir på mig själv 😭

Tycker det är jättebra att du pushar för dig själv i detta läget. Hoppas det funkar att få en ny mätning
 
Tycker det är jättebra att du pushar för dig själv i detta läget. Hoppas det funkar att få en ny mätning
Jag hoppas verkligen också att det går. För att kunna resa mig som igår på mätningen utan att det ens susade i huvudet är inte normalt alls för mig
 
Jag är bara så trött på allt 😭 Jag vill inte göra annat än sova så jag slipper vara medveten om hur skit mitt liv är men jag kan ju inte sova 😭
 
Blev ingen yoga idag 😞 Jag är så extremt seg i hela kroppen och huvudet och elvansen hjälper knappt alls längre mer än att hålla bort abstinensen jag får om jag inte tar den
 
Verkligen ingen bra dag. Det känns som att hela jag är inlindad i bomull och halvt bortkopplad från verkligheten men hela kroppen gör ont. Pojkvännen skulle köpa kladdkaka men den var slut och bara för det lilla så blev jag jätteledsen. Jag är så jävla dum och onödig. Varför kan jag inte bara få försvinna
 
Jag är såååå seg och har varit i flera dagar. Det är som att kroppen väger bly och hjärnan är full av bomull så jag kan inte tänka. Jag har iallafall lyckats plocka undan lite i extrarummet och sorterat några hundra av alla tusentals marsvinsbilder jag har. Idag MÅSTE jag städa till marsvinen för nu är det sista dagen innan det blir äckligt. Jag har också anmält mig till bodybalance 17.50. Jag gillar inte bodybalance för det går för fort, men jag måste försöka hålla igång träningen för jag har gett mig fanken på att tappa iallafall hälften av det jag har gått upp. Jag har också börjat räkna iallafall lite på kalorierna jag får i mig och försöker undvika godis och kakor och när jag äter det så tar jag något med färre kalorier eller som är så mäktigt att jag inte kan glufsa i mig allt på en gång. Jag har också köpt kapslar med extra fiber för att hålla mig mätt längre och för att bli mätt snabbare för jag har upptäckt att eftersom jag ofta äter så fort så hinner jag inte bli mätt innan jag har ätit alldeles för mycket. Det är jättesvårt att sluta äta innan jag känner mig mätt trots att jag vet att jag kommer att känna mig jättemätt när det har gått ca 20 minuter, men det är bara att kämpa på. Får se om det får någon effekt på vikten
 
De kommer inte att skicka en ny remiss för jag behöver ingen mer utredning eller hjälp enligt läkaren på vårdcentralen 😭😭 Jag sa ännu en gång att jag troligen tagit propranolol innan blodtrycksmätningen men hon tycker inte att den behöver göras om. Jag lyckades iallafall få henne att skriva ut en annan betablockerare som förhoppningsvis inte ska påverka de andra medicinerna men hon hade helst fortsatt ha mig på propranolol.
Jag sa ju att de skulle släppa detta också 😭😭
 
De kommer inte att skicka en ny remiss för jag behöver ingen mer utredning eller hjälp enligt läkaren på vårdcentralen 😭😭 Jag sa ännu en gång att jag troligen tagit propranolol innan blodtrycksmätningen men hon tycker inte att den behöver göras om. Jag lyckades iallafall få henne att skriva ut en annan betablockerare som förhoppningsvis inte ska påverka de andra medicinerna men hon hade helst fortsatt ha mig på propranolol.
Jag sa ju att de skulle släppa detta också 😭😭

Ånej, så hemskt trist! :cry:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 704
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 439
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp