Första "ridturen"!

Annie_92

Trådstartare
Idag satt jag upp på min häst för första gången!:D Har bara hängt lite innan och sådär, men idag satt jag upp, och det gick över förväntan! Trodde han skulle bocka och hålla på, men han gick fram lungt som om han inte gjort annat! :o
Kan ha hjälpt till att vi precis innan tagit en lång promenad, så han va lite trött kanske. Är det fusk tro?:angel:
Är bara så jätteglad för detta nu och hoppas att det fortsätter lika bra!^^

Hur var det när ni satt upp på era hästar första gången?
//Annie

Sv: Första "ridturen"!

Vad kul att det gick bra :laugh:

När jag satt upp på Sixt första gången så stod hon på en grusväg mitt i skogen och stod och käkade morötter som min medhjälpare bjöd på.
Sen skrittade vi ungefär 50 meter och hann att göra slut på ett par kg morötter :D
Hon förstod inte riktigt vad det stora med att jag satt på var.
Men hon fick ju morötter så hon var nöjd ;)

Men vad rolig=)

Har ridigt in/hjälpt till med inridning på en hel del hästar och faktiskt har alla varit jätte snälla att sitta upp på. Bara en fick jag lite problem med fast inget allvarligare än att han började backa några meter innan jag smackade lite. :D

kul att det gick bra! Så länge hästen har förtroende för dig så brukar det sällan bli någon rodeoreaktion om allt går lungt till.

Jag satt nyligen upp på 3åringen som ska ridas in. En d-ponny, han är otroligt barnslig fortfarande och har väldigt svårt att fokusera. Allt gick dock väldigt bra så nu är lilla gubben hemma hos ägaren igen på sommarbete för att återkomma till hösten.

Min häst var som din helt underbar första gången jag satt upp och red på riktigt!!Jag har jobbat mycket från backen,tömkörrt och toleranstränat honom. De som ser honom nu tror inte att han bara är 4 år,Han kan ju kasta sig iväg ibland när han blir rädd för något som kommer bakifrån men de är ju flyktdjur och han stannar alltid.Jag rider honom än så länge bettlöst men har börjat vänja honom med bett.Han har haft lite jobbigt med tandväxlingen

Jag satt upp på min häst för första gången IDAG! Gick över förväntan! :)

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 489
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar