Första arbetsdagen för denna höst

Sv: Första arbetsdagen för denna höst

Blev ett riktigt bra ståndskall på en ungfågel som resultat av dagens tur :D

Fick även ett mail från en nöjd valpköpare från i våras att de fått en fin orre för valpen, så även den kullen visar tidig jakt :laugh:

Vad kul att det går bra ;)

Jag tror jag också håller på att bli jaktbiten :eek: Trodde aldrig att jag skulle bli det men nu är jag nästan lika angelägen som pappa och komma ut i skogen. :p

Har klippt ihop en film från dagens tur, med ett sök, en bit av ståndskallet och efter skottet, men den tar ju en evighet att få upp på nätet, då den blev ca 15 minuter lång :angel:

:eek::eek:
ja då har man nog fått en av ungtikarna "förstörd". Efter att ha jobbat jättefint på en älgtjur i ca 40 min så stack de iväg på ett rejält sök.. jag hade fullt sjå o pejla. När jag kommer hem en sväng så ringer det... åhh saknar du en jämthund? Öhhh nä inte än, hon är ute o jobbar: nej hon ligger här i mitt kök o har fått mat o vatten-stackaren var alldeles slut:eek::eek:

Jag förvandlades till :devil::devil::devil: 10 ggr om o skrek man tar INTE fast en jämthund med jakthalsband eller pejl o tar in dom o ger dom mat o fick till svar; hur kunde hon veta det

jag är bara så:mad:

:eek: :rofl: Stackars lilla Jänta ;)

Nu har jag i alla fall äntligen efter en del krångel fått upp filmen på nätet.. Du vet var du kan se den :angel: ;)

Menmenmen...var kan man se filmen???

/Syrsa

Liknande trådar

Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 384
Senast: Modig_Korn
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 731
Senast: Karminnie
·
Övr. Hund Idag på väg hem från min morfar (17 mil ut i skogen inåt landet från Umeå), så ser jag helt plötsligt en hund springa på vägen utan...
Svar
16
· Visningar
2 322
Senast: Rie
·
C
Western Det är väl fler än mig inom western gebitet som efter årsskiftet ska börja rida in sin unghäst. Efter nyår ska jag börja sitta in Jack...
2
Svar
37
· Visningar
2 504
Senast: arizona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka