Nä, tänker att det nog var flera som satte hjärtat i halsgropen. Jag tyckte ändå det var lite kul, när jag förstod att det var ett skämtDet hade jag inte uppskattat att de skämtade om. Jag vill ha framförhållning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, tänker att det nog var flera som satte hjärtat i halsgropen. Jag tyckte ändå det var lite kul, när jag förstod att det var ett skämtDet hade jag inte uppskattat att de skämtade om. Jag vill ha framförhållning
Och om någon går på det och ställer in viktiga möten och stressar ihjäl sig för att hinna hämta vem ska då stå för fiolerna? Snacka om att skapa stress och problem helt i onödan. Saken kunde ju mycket väl varit sann och den påverkar människor rejält.Nä, tänker att det nog var flera som satte hjärtat i halsgropen. Jag tyckte ändå det var lite kul, när jag förstod att det var ett skämt
Men de hade inte bara satt upp lappen fel dag? Kan verkligen inte fatta hur man rimligtvis ska kunna förstå att det är ett skämt om de inte meddelar det? Bara skitkonstigt. De sätter väl upp lappen vanligtvis för att påminna för att alla inte har stenkoll på när det är apt. Jag har tex aldrig koll.Nä, tänker att det nog var flera som satte hjärtat i halsgropen. Jag tyckte ändå det var lite kul, när jag förstod att det var ett skämt
I mitt tycke finns det en stenhård regel för skämtandet. Det får aldrig ha en form eller innehåll som kunde varit något riktigt/viktigt budskap som får reella konsekvenser för den som inte inser skämtet.Och om någon går på det och ställer in viktiga möten och stressar ihjäl sig för att hinna hämta vem ska då stå för fiolerna? Snacka om att skapa stress och problem helt i onödan. Saken kunde ju mycket väl varit sann och den påverkar människor rejält.
Skitdåligt skämt och vuxna människor borde ha bättre vett än så.
Jag håller med! Det måste vara rätt så tydligt att det är ett aprilskämt (vilket merparten av skämten i den här tråden varit). Det så kallade skämtet om förskolan tycker jag inte är det minsta roligt, det hade mycket väl kunnat vara flera föräldrar som gått på det.I mitt tycke finns det en stenhård regel för skämtandet. Det får aldrig ha en form eller innehåll som kunde varit något riktigt/viktigt budskap som får reella konsekvenser för den som inte inser skämtet.
Det kan vara föräldrar som bara är slut i huvudet och inte orkar tänka längre än vad som konkret står på informationen, eller som inte känner till traditionen. Man ska aldrig behöva fråga om det var ett skämt eller inte, för man ska kunna gå därifrån och fortsätta inte veta det utan att trilla i praktiska problem.
Men jag har ju inte skämtat om det? Blev bara utsatt för det.Och om någon går på det och ställer in viktiga möten och stressar ihjäl sig för att hinna hämta vem ska då stå för fiolerna? Snacka om att skapa stress och problem helt i onödan. Saken kunde ju mycket väl varit sann och den påverkar människor rejält.
Skitdåligt skämt och vuxna människor borde ha bättre vett än så.
Nä det stod 4/4, de stänger (enligt plan) tidigt 11/4.Men de hade inte bara satt upp lappen fel dag? Kan verkligen inte fatta hur man rimligtvis ska kunna förstå att det är ett skämt om de inte meddelar det? Bara skitkonstigt. De sätter väl upp lappen vanligtvis för att påminna för att alla inte har stenkoll på när det är apt. Jag har tex aldrig koll.
Jag tror det är det folk menar? Att det är förskolan (eller vem det nu är som hittat på ”skämtet”) som gjort fel, inte du. Jag hade också gått på det om jag mötts av ett skämt som är helt rimligt att det kan hända på riktigt.Men jag har ju inte skämtat om det? Blev bara utsatt för det.
I mitt tycke finns det en stenhård regel för skämtandet. Det får aldrig ha en form eller innehåll som kunde varit något riktigt/viktigt budskap som får reella konsekvenser för den som inte inser skämtet.
Det kan vara föräldrar som bara är slut i huvudet och inte orkar tänka längre än vad som konkret står på informationen, eller som inte känner till traditionen. Man ska aldrig behöva fråga om det var ett skämt eller inte, för man ska kunna gå därifrån och fortsätta inte veta det utan att trilla i praktiska problem.
Jag tänker att personalen kanske tittat fel i planen och av misstag satt upp skylten. Känns troligare för mig än att det skulle vara genomtänkt aprilskämt. Känns som en så otippad sak att skämta om, jag tror att jag och många med mig helt enkelt aldrig fattat ”skämtet” och hämtar kl 16 på måndag.Nä det stod 4/4, de stänger (enligt plan) tidigt 11/4.
Nej du har inget fel gjort men att se något sådant som ett lämpligt aprilskämt gör mig upprörd då det kan förstöra oerhört mycket för enskilda individer.Men jag har ju inte skämtat om det? Blev bara utsatt för det.
Jag har väl aldrig sagt att det var lämpligt heller.. jag tyckte det var lite kul med facit i hand.Nej du har inget fel gjort men att se något sådant som ett lämpligt aprilskämt gör mig upprörd då det kan förstöra oerhört mycket för enskilda individer.
Varför tar du det personligt när jag kritiserar personalen som kommer på ett uselt aprilskämt?Jag har väl aldrig sagt att det var lämpligt heller.. jag tyckte det var lite kul med facit i hand.
Och en kan få prata oent också om en pratar via talsyntes (genom att peka på symboler som i klippet). Snacka om identitetsskapande och identitetsmarkörer apropå den andra tråden!Äntligen kan barnen läras prata oent.
Jag tar det inte personligt.Varför tar du det personligt när jag kritiserar personalen som kommer på ett uselt aprilskämt?