Första april

Nä, tänker att det nog var flera som satte hjärtat i halsgropen. Jag tyckte ändå det var lite kul, när jag förstod att det var ett skämt
Och om någon går på det och ställer in viktiga möten och stressar ihjäl sig för att hinna hämta vem ska då stå för fiolerna? Snacka om att skapa stress och problem helt i onödan. Saken kunde ju mycket väl varit sann och den påverkar människor rejält.
Skitdåligt skämt och vuxna människor borde ha bättre vett än så.
 
Nä, tänker att det nog var flera som satte hjärtat i halsgropen. Jag tyckte ändå det var lite kul, när jag förstod att det var ett skämt
Men de hade inte bara satt upp lappen fel dag? Kan verkligen inte fatta hur man rimligtvis ska kunna förstå att det är ett skämt om de inte meddelar det? Bara skitkonstigt. De sätter väl upp lappen vanligtvis för att påminna för att alla inte har stenkoll på när det är apt. Jag har tex aldrig koll.
 
Och om någon går på det och ställer in viktiga möten och stressar ihjäl sig för att hinna hämta vem ska då stå för fiolerna? Snacka om att skapa stress och problem helt i onödan. Saken kunde ju mycket väl varit sann och den påverkar människor rejält.
Skitdåligt skämt och vuxna människor borde ha bättre vett än så.
I mitt tycke finns det en stenhård regel för skämtandet. Det får aldrig ha en form eller innehåll som kunde varit något riktigt/viktigt budskap som får reella konsekvenser för den som inte inser skämtet.
Det kan vara föräldrar som bara är slut i huvudet och inte orkar tänka längre än vad som konkret står på informationen, eller som inte känner till traditionen. Man ska aldrig behöva fråga om det var ett skämt eller inte, för man ska kunna gå därifrån och fortsätta inte veta det utan att trilla i praktiska problem.
 
I mitt tycke finns det en stenhård regel för skämtandet. Det får aldrig ha en form eller innehåll som kunde varit något riktigt/viktigt budskap som får reella konsekvenser för den som inte inser skämtet.
Det kan vara föräldrar som bara är slut i huvudet och inte orkar tänka längre än vad som konkret står på informationen, eller som inte känner till traditionen. Man ska aldrig behöva fråga om det var ett skämt eller inte, för man ska kunna gå därifrån och fortsätta inte veta det utan att trilla i praktiska problem.
Jag håller med! Det måste vara rätt så tydligt att det är ett aprilskämt (vilket merparten av skämten i den här tråden varit). Det så kallade skämtet om förskolan tycker jag inte är det minsta roligt, det hade mycket väl kunnat vara flera föräldrar som gått på det.
 
Och om någon går på det och ställer in viktiga möten och stressar ihjäl sig för att hinna hämta vem ska då stå för fiolerna? Snacka om att skapa stress och problem helt i onödan. Saken kunde ju mycket väl varit sann och den påverkar människor rejält.
Skitdåligt skämt och vuxna människor borde ha bättre vett än så.
Men jag har ju inte skämtat om det? Blev bara utsatt för det.
 
Men de hade inte bara satt upp lappen fel dag? Kan verkligen inte fatta hur man rimligtvis ska kunna förstå att det är ett skämt om de inte meddelar det? Bara skitkonstigt. De sätter väl upp lappen vanligtvis för att påminna för att alla inte har stenkoll på när det är apt. Jag har tex aldrig koll.
Nä det stod 4/4, de stänger (enligt plan) tidigt 11/4.
 
Men jag har ju inte skämtat om det? Blev bara utsatt för det.
Jag tror det är det folk menar? Att det är förskolan (eller vem det nu är som hittat på ”skämtet”) som gjort fel, inte du. Jag hade också gått på det om jag mötts av ett skämt som är helt rimligt att det kan hända på riktigt.

Min arbetsplats pendlade också farligt nära gränsen igår. De skämtade om en sak som mycket väl hade kunnat vara sant på vår arbetsplats. Nu räddade de upp det med att spåra ur på slutet så alla insåg att det var på skoj. Annars hade nog cheferna blivit duktigt nerringda av arga anställda hela dagen igår.
 
I mitt tycke finns det en stenhård regel för skämtandet. Det får aldrig ha en form eller innehåll som kunde varit något riktigt/viktigt budskap som får reella konsekvenser för den som inte inser skämtet.
Det kan vara föräldrar som bara är slut i huvudet och inte orkar tänka längre än vad som konkret står på informationen, eller som inte känner till traditionen. Man ska aldrig behöva fråga om det var ett skämt eller inte, för man ska kunna gå därifrån och fortsätta inte veta det utan att trilla i praktiska problem.

Håller med och då är det stor skillnad på om man gör en skylt eller lämnar ”skämtet” personligen och har kontroll över mottagandet.
 
Nä det stod 4/4, de stänger (enligt plan) tidigt 11/4.
Jag tänker att personalen kanske tittat fel i planen och av misstag satt upp skylten. Känns troligare för mig än att det skulle vara genomtänkt aprilskämt. Känns som en så otippad sak att skämta om, jag tror att jag och många med mig helt enkelt aldrig fattat ”skämtet” och hämtar kl 16 på måndag.

Vår förskola hade engagerat barnen i att måla ansikten på stenar placerat ut stenarna på gården och skrivit en lapp att barnen tyvärr förvandlats till stenar under dagen. Och så hade de färgat mjölken rosa. Var ju något som roade barnen åtminstone.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 718
Senast: Hermelin
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 814
Senast: Linda_A
·
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 694
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 352
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp