Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
...och någonstans här blir jag PINSAMT medveten om att det finns olika privilegier även som trans... :o Och jag ser att min väns privilegium är att hon passerar som sitt föredragna kön. Hon kan, om hon vill, "lura" en potentiell arbetsgivare att hon är född kvinna och först när det passar henne berätta hur det är (vilket hon gör till 100%, hon har alltid varit helt öppen med att hon är trans eftersom hon inte vill trassla in sig i märkliga förklaringar). Och det gör kanske hela skillnaden? Det finns inget att ha en konflikt om, det finns inget för kunden att "tycka", liksom.... Där lärde jag mig förmodligen något nytt. Igen.
Jag blev outtad hos kunden för några av de som jag jobbar där för de hade en drog/alkohol testning av alla anställda. där man var tvungen att visa legg.
det var inte heller så roligt.
 
Jag kan ju tycka att frågor om genitaler på en arbetsintevju kan falla under trakasserier iaf, om än inte våld.

Jag läses aldrig som mitt föredragna kön, och har inte skedar nog att ta diskussionen med folk. En liten del av mig dör varje gång jag lär känna en ny människa.
Hur skulle ett idealt möte med en ny människa se ut för dig?
 
Jag blev outtad hos kunden för några av de som jag jobbar där för de hade en drog/alkohol testning av alla anställda. där man var tvungen att visa legg.
det var inte heller så roligt.
Nä det förstår jag! Du har med andra ord inte fått byta juridiskt kön än? Förhoppningsvis blir saker lite, lite lättare när du väl fått det! Och så tycker jag väl att en sån sak som drogtester bör utföras med väldigt stor diskretion och även tystnadsplikt för dem som utför testet?
 
Nä det förstår jag! Du har med andra ord inte fått byta juridiskt kön än? Förhoppningsvis blir saker lite, lite lättare när du väl fått det! Och så tycker jag väl att en sån sak som drogtester bör utföras med väldigt stor diskretion och även tystnadsplikt för dem som utför testet?
Jag har ca 1 år innan jag får första besöket, jag går den privata vägen för att få tillgången till vård.
Sen vet jag inte hur lång tid jag får vänta för att juridisk får byta.
 
Jag har ca 1 år innan jag får första besöket, jag går den privata vägen för att få tillgången till vård.
Sen vet jag inte hur lång tid jag får vänta för att juridisk får byta.
Sanslöst långsamt! Det borde verkligen gå att på något vis snabba på det juridiska könsbytet (eller helt ta bort "juridiskt kön" vilket jag egentligen tycker men som leder till en massa andra komplikationer)! Min vän M hade en del märkliga situationer med just körkort och pass inblandade innan hon fått igenom sitt juridiska könsbyte. Hon levde ju och såg ut som kvinna och plötsligt sa passet/körkortet att hon var man - det krävde rätt många förklaringar!
 
Sanslöst långsamt! Det borde verkligen gå att på något vis snabba på det juridiska könsbytet (eller helt ta bort "juridiskt kön" vilket jag egentligen tycker men som leder till en massa andra komplikationer)! Min vän M hade en del märkliga situationer med just körkort och pass inblandade innan hon fått igenom sitt juridiska könsbyte. Hon levde ju och såg ut som kvinna och plötsligt sa passet/körkortet att hon var man - det krävde rätt många förklaringar!
Jag ser inte ut som en kvinna än, men jag jobbar på det.
 
...och någonstans här blir jag PINSAMT medveten om att det finns olika privilegier även som trans... :o Och jag ser att min väns privilegium är att hon passerar som sitt föredragna kön. Hon kan, om hon vill, "lura" en potentiell arbetsgivare att hon är född kvinna och först när det passar henne berätta hur det är (vilket hon gör till 100%, hon har alltid varit helt öppen med att hon är trans eftersom hon inte vill trassla in sig i märkliga förklaringar). Och det gör kanske hela skillnaden? Det finns inget att ha en konflikt om, det finns inget för kunden att "tycka", liksom.... Där lärde jag mig förmodligen något nytt. Igen.
Tyvärr så är det väl också så att det hunnit bli sämre än sedan vän genomgick sin process, vilket känns så bakvänt med tanke på att det ju faktiskt gick framåt ett tag. :(
 
Klimatet har verkligen rasat de senaste åren, det är skrämmande.
Som när jag gick till läkaren med min infekterade tå, (jag krossade den och nageln bröts loss).
Läkaren ville inte hälsa på mig, höll sig så lång bort som möjligt.
Ringde in en sköterska för att titta på den som sen fick beskriva den för läkare.
sen fick jag gå ut ur rummet. och sköterska sa senare till mig vad jag skulle ha för mediciner och hur mycket.
Har aldrig känt mig så motbjudande som han behandlade mig.
 
Som när jag gick till läkaren med min infekterade tå, (jag krossade den och nageln bröts loss).
Läkaren ville inte hälsa på mig, höll sig så lång bort som möjligt.
Ringde in en sköterska för att titta på den som sen fick beskriva den för läkare.
sen fick jag gå ut ur rummet. och sköterska sa senare till mig vad jag skulle ha för mediciner och hur mycket.
Har aldrig känt mig så motbjudande som han behandlade mig.
Det där borde du banne mig anmäla. Att en inskränkt skitstövel håller på med rekrytering är vidrigt men att en läkare beter sig på det sättet är fullständigt oförsvarbart.
 
1696426261831.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 073
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 963
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp