Förslag på företagsnamn

Annaester

Trådstartare
Jag ska starta ett företag som kommer rikta in sig på utbildning av häst & ryttare, stall och hästservice m.m. Men har fastnat på företagsnamn. Någon som kan komma med förslag?

MVH / Anna:laugh:

Sv: Förslag på företagsnamn

Vad är syftet med namnet? Alltså, skall det vara ett säljande namn eller är det dig som person som kunderna identifierar din verksamhet med?

Alltså, om dina kunder säger att de "tränar hos Anna Annasson" och struntar i om du är anställd, hobbytränare eller egenföretagare kan du ju heta typ Anna Annasson Rid&Hästutbildning AB eller bara Anna Annasson Gårdbo AB...

men om du ska bygga ett företag där företaget är det kunderna förknippar med tjänsten och inte med dig personligen så är det ju viktigare med ett säljande namn. Ingen säger ju att "vi ska en sväng till Sten Åkes och köpa ett avgasrör i eftermiddag", man säger att man ska till Biltema. Förstår du skillnaden jag försöker få fram? :)

Hej, tack för tipset, jag förstår vad du menar!

Jo det ska vara ett säljande namn som man förknippar både med mig som person eftersom jag driver det själv och med hästar/utbildning/ridning.

/anna

Anna Annasson hästcenter
ridning-utbildning-hyrstall-försäljning

kanske något sådant?'

MMBetsybabe

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 479
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 492
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka