Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag ska starta ett företag som kommer rikta in sig på utbildning av häst & ryttare, stall och hästservice m.m. Men har fastnat på företagsnamn. Någon som kan komma med förslag?
Vad är syftet med namnet? Alltså, skall det vara ett säljande namn eller är det dig som person som kunderna identifierar din verksamhet med?
Alltså, om dina kunder säger att de "tränar hos Anna Annasson" och struntar i om du är anställd, hobbytränare eller egenföretagare kan du ju heta typ Anna Annasson Rid&Hästutbildning AB eller bara Anna Annasson Gårdbo AB...
men om du ska bygga ett företag där företaget är det kunderna förknippar med tjänsten och inte med dig personligen så är det ju viktigare med ett säljande namn. Ingen säger ju att "vi ska en sväng till Sten Åkes och köpa ett avgasrör i eftermiddag", man säger att man ska till Biltema. Förstår du skillnaden jag försöker få fram?
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare.
Vi har en ponny sedan 3 år...
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Ekonomi & Juridik
Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation.
Sambon har en...
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
Hästmänniskan Jag har gjort lite olika, men kommer ta hjälp med min ungponny. Ffa inkörning som jag inte har gjort innan :). Min förhoppning är dock...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.