Försäkring

Sv: Försäkring

Kan du se till att kompetensen ökar hos de som svarar i telefon? Jag har aldrig varit med om mer inkompetenta handläggare....Men förstod jag denne karl rätt när han sade att dessa villkor gällen även mig med årsförfallodag i november? Han "trodde" det....

Hej!

Tyvärr kan jag inte göra något åt det.....
De har säkert inte fått utbildning ännu.
Försäkringarna börjar inte att gälla förens i april.

Ring till If och be att få prata med Kundcenterchefen kan hon nog hjälpa dig.

PS skickar ett pm ds

Frasseoo skrev:
Hej igen!

Har just fått bekräftat att If slopar procenten.
De kommer ha fast självrisk från april.

De kommer också ersätta massage och andra alternativ behandlingar.

Jag lär inte byta bolag.

/nöjd

Även om det ej utförs av veterinärer eller i samarbete med veterinärer??

I regel får man ta del av villkorsförbättringar "i förtid", medan man slipper villkorsförsämringar tills de träder i kraft vid ens årsförfallodag.

Jag får kontakta If när jag får brevet ang detta. Det kommer väl att kosta några kronor extra för att få detta om jag har förstått det rätt.

***borttaget igen då***

Senast ändrad av en moderator:

Hej!

I detta fall är det inte en villkorsförbättring utan helt nya produkter.

Ja, det kommer gälla även om behandlingen inte utförs av veterinär.
Ring innan och få ok från If bara.

Självklart är listan på godkända behandlare inte så lång i början.
Man är orolig för att "godkänna" kvacksalvare så klart.
Dessutom måste behandlingen vara rekommenderad (skriftligt eller muntligt direkt till if) av veterinär.

/F

Alternativbehandling ska vara föreskriven av veterinär och godkänd av If;s skadereglerare.
Möjlighet till ersättning av alternativbehandling kommer att ingå i en utökad veterinärvårdsförsäkring. I den utökade veterinärvårdsförsäkringen kommer även viss ersättning av mediciner och avlivning/bortförsel av kropp ingå.

Självrisken kommer att ligga på 2000kr el. 4000kr.

Självriskprincipen är alltså som tidigare, dvs att den lägre självrisken innebär en lite högre försäkringskostnad?

kopparberg skrev:
Vad hade de för motivation att vägra betala?
Hade de hittat ngt kryphål?

Dom sa att skaddankunde ha varit där innan hon kom till Sverge :confused:

Hon kom i Maj förra året och försäkrades då av förra ägarna i Agria för ett betydligt högre belopp än jag har
Förra ägaren hade henne i 250.000kr och jag har henne i 160.000kr..

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 457
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 083
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka