Försäkring

Sv: Försäkring

hm, okej nu förstår jag, men då måste det ju antagligen blivit fel när min kompis fick tillbaka sina pengar, hon fick ut 60.000 i livförsäkring
och sen fick hon tillbaka lite mer än 5.000 på det hon hade betalat in för året på försäkringen.

Jag fick ju bara ut mina 25.000 för livförsäkringen och inget mer av det jag betalat in.

I bla Ridsport i somras, så stod det i annonser att taket var borttaget. Men det kanske gällde om man tecknade den sk dubbla veterinärvården?

Vad jag förstått så har de inte ngt som liknar Agrias utökade veterinärvård.
Agrias utökade täcker ju bla medicin, ngt den vanliga inte gör.
Agria har ju inte valet som Folksam har att välja enkel eller dubbel veterinärvård.

Jo Agria Maximal har ju "enkel" vet vård
Agria Utökad har dubbel vet vård dvs upp till 100.000 dessutom ersätter dom rubbet , man betalar inte längre dom där 20%

Åh 17!
Blev det ändrat nyligen? Samtidigt som de startade sin drive om ett års gratis utökad veterinärvård?

Rätt bra detta krig om kunder som försäkringsbolagen som försäkrar hästar nu verkar ha börjat med! :devil:
Snacka om att det gynnar oss hästägare!
Men det är väl inte konstigt de börjar få bättre villkor, jag tror de tappat enormt med kunder! För försäkringarna börjar ju bli så dyra, så folk har ju inte råd!
Jag har hört om flera som i stället för försäkring sätter in pengar på banken på ett speciellt "hästsjukkonto".

När började och när slutar kampanjen? Det framgår ju inte? Enligt mitt ombud finns det ingen tidsbegränsning

När kampanjen började vet jag inte, men när jag snackade med Agria så sa dom att det gällde om man teckade innan, ja vilket datum dom sa har jag glömt bort, men det var i mars eller möjligtvis i början på april. Nästa år får jag ju naturligtvis ha kvar samma försäkring om jag vill, men då kostar den ju betydligt mer... (Vet inte om jag var otydlig)..

Jag återkommer om någon månad, då bör jag ha fått avin för nästa försäkringsperiod.
Skulle dock förvåna mej om man höjer särskilt mycket. Jag har haft utökad veterinärvård sedan jag köpte min häst 2001.

Immer

Nu vet jag inte om vi pratar förbi varandra? :confused: Eller? Jag menar alltså att jag kollade på Maximal Veterinär Vård (agrias vanligaste) och de sa att man utan extra kostnad får Utökad "på köpet" det här året. Har alltså inget att göra med premien på Utökad, det är bara en kampanj i år för de som ska teckna ny försäkring och tänker ta den vanliga.

Okej, nu förstår jag vad du menade. :smirk:
Men, när jag försäkrade min häst 2001 var det inte så stor skillnad i premie mellan Maximal och Utökad (1350 respektive 1850 kronor) så det var inget att diskutera, tyckte jag. Då var taket 50000 kronor, självrisken 1800 + 20%. Att taket har höjts och självrisken blivit fast är positivt, men nu kan jag inte låta bli att undra så smått om premien kommer att påverkas av detta..... :crazy:
Jag har en kallblodstravare, som används som ridhäst.

Immer

Senast ändrad:

kopparberg skrev:
Åh 17!
Blev det ändrat nyligen? Samtidigt som de startade sin drive om ett års gratis utökad veterinärvård?

Rätt bra detta krig om kunder som försäkringsbolagen som försäkrar hästar nu verkar ha börjat med! :devil:
Snacka om att det gynnar oss hästägare!
Men det är väl inte konstigt de börjar få bättre villkor, jag tror de tappat enormt med kunder! För försäkringarna börjar ju bli så dyra, så folk har ju inte råd!
Jag har hört om flera som i stället för försäkring sätter in pengar på banken på ett speciellt "hästsjukkonto".

Ang inte råd. Damens försäkring kostar 3500 kr per år. Hitills i år har jag betalat 2000 kr och Agria har ersatt ca 9000 kr. Det är ganska bra återbetalning på premien det.

Jag har INTE RÅD att INTE ha försäkring =)

Dom ändrade i somras att man får tillbaka allt utan självrisken.

Jag lovar, JAG är inte en av dem som skippar försäkring! Jag resonerar som jag tror du gör, jag har inte råd att inte har försäkrat! :crazy:

Men jag har läst och hört flera som skippar försäkring då de anser den för dyr.

Hur jag får "spara" på mina hästars försäkring, är ju att jag inte har/hade dem livförsäkrade till deras marknadsvärde.

Jag har skippat A1 försäkringen på alla mina hästar utan en, så nu är dom enbart A2 + utökad vet.vård. Finns inte en chans för mig att betala nästan 100.000 om året i försäkring särskilt inte när det knappt varit några fel på dom. Nu är dom såpass gamla 10-13 år att jag inte tror att det kommer bli några hältor eller annat på dom. Otur kan man alltid ha men då har jag iallfall "sparat" 3-400.000kr på att ha dom enbart i A2.

Måste bara säga att jag inte förstår alla klagomål på agria.

Har haft alla mina hästar försäkrade där och har det även fortfarande.
Har aldrig haft problem med att få utbetalt pengar vid klinik besök eller andra händelser.

Har båda hästarna MAX försäkrade. Dyrt men enligt mig värt det om det händer nått.
Plus att mitt sto även är försäkrad för avel utöver annan avändbarhet.

Hej igen!

Har just fått bekräftat att If slopar procenten.
De kommer ha fast självrisk från april.

De kommer också ersätta massage och andra alternativ behandlingar.

Jag lär inte byta bolag.

/nöjd

ooo..det gillar jag... speciellt att det ersätter alternativa beandlingar...

Nu har jag ringt till deras kundtjänst (som är sämre än på andra djurförsäkringsbolag... :crazy: :o ) Tydligen så gäller detta från 15/4, alla som har föräkringar i bolaget kommer att få brev om de nya villkoren. Fast självrisk som han som svarade "trodde" skulle vara 2000 kronor.

Senast ändrad:

Hej!

Det var du och jag som mailade varandra förut.

Det är bejkräftat.
Ombuden kommer att kunna gå ut med mer info i nästa vecka.
Försäkringarna kommer kunna tecknas från 15/4.

:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 457
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 083
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka