Försäkring vid utlandsflytt

Ainon

Trådstartare
Ska utomlands för att studera nui september, frågan är hur gör man med försäkringen för hunden :confused:

Han är försäkrad i Agria.

Sv: Försäkring vid utlandsflytt

Varför inte ringa Agria och fråga? Du skall alltså ha hunden med dig eller?

Sv: Försäkring vid utlandsflytt

Jo det har jag såklart gjort och försäkringen gäller inte utomlands. Tänkte om det finns något försäkringsbolag som gäller internationellt/inom EU och om det kan bli något tjorv när man byter försäkringsbolag för hundar (det blir det ju ex när man byter för hästar, sådär med "fel som fanns innan försäkringen trädde i kraft men uppkommit senare"

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel...
2
Svar
33
· Visningar
2 025
Senast: Masse
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 206
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 251
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka