Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är lågtdetvet jag. Men det är enda chansen, att gambla.Oj det räcker ju inte till någonting. Varför har du valt så lågt?
Fast nu sa du ju att du förväntat dig 300-400kr per månad dvs det antar jag att du har råd med? Passa då på att höja vetvården och byt till ett billigare bolag som exempelvis Folksam.Ja, det är lågtdetvet jag. Men det är enda chansen, att gambla.
Annars får jag vara utan djur.
Ja, jag ska kolla runt men är inte tvungen att i panik undersöka.@tanten håller med @Malibu_Stacy. För 375:- hos Folksam så kan jag ha högsta försäkringsbeloppet (120 000) plus rehab, medicin och livbelopp på 22000:-.
Men hur gör du om du slår i taket? 30000 är ju inte mycket på ett år. Av mina 29000 ersatte försäkringen 21000, då hade jag bara haft 9000 kvar under resten av försäkringsåret. Du kan ju inte gambla med hundens liv?Ja, det är lågtdetvet jag. Men det är enda chansen, att gambla.
Annars får jag vara utan djur.
Alltså rent krasst är det enda du är skyldig att kunna göra är att avliva vid behov. Ingenting, ingenting tvingar en djurägare att spendera ohemula summor pengar, tid eller känslor på veterinärvård.Men hur gör du om du slår i taket? 30000 är ju inte mycket på ett år. Av mina 29000 ersatte försäkringen 21000, då hade jag bara haft 9000 kvar under resten av försäkringsåret. Du kan ju inte gambla med hundens liv?
Självklart. Men då ska man ju vara beredd att ta det beslutet, inte dra ut på att få hunden till veterinär för att det är en risk att det blir för dyrt.Alltså rent krasst är det enda du är skyldig att kunna göra är att avliva vid behov. Ingenting, ingenting tvingar en djurägare att spendera ohemula summor pengar, tid eller känslor på veterinärvård.
AbsolutSjälvklart. Men då ska man ju vara beredd att ta det beslutet, inte dra ut på att få hunden till veterinär för att det är en risk att det blir för dyrt.
Självklart. Men jag skulle föredra att avliva av medicinska skäl, inte ekonomiska. ”Ohemula summor” kommer man snabbt upp i om man tar de minsta försäkringarna.Alltså rent krasst är det enda du är skyldig att kunna göra är att avliva vid behov. Ingenting, ingenting tvingar en djurägare att spendera ohemula summor pengar, tid eller känslor på veterinärvård.
Det är ju din personliga åsikt. Har bara så svårt för att det ska skammas när man inte vill behandla allt till varje pris.Självklart. Men jag skulle föredra att avliva av medicinska skäl, inte ekonomiska. ”Ohemula summor” kommer man snabbt upp i om man tar de minsta försäkringarna.
Jag vet inte riktigt hur det kom att handla om att ”behandla allt till varje pris”? Det eskalerade snabbt där. För mig är det en helt annan diskussion än den om att överväga billigaste försäkringen och till och med kalla det att gambla.Det är ju din personliga åsikt. Har bara så svårt för att det ska skammas när man inte vill behandla allt till varje pris.
Så vitt jag förstår mår @tanten bra av sin hund och är vuxen nog att väga fördelar och nackdelar emot varandra samt förstår konsekvenserna av sina val.
Men hur gör du om du slår i taket? 30000 är ju inte mycket på ett år. Av mina 29000 ersatte försäkringen 21000, då hade jag bara haft 9000 kvar under resten av försäkringsåret. Du kan ju inte gambla med hundens liv?
Jag har haft uppfödning med fyra ston i ael. Jag är fullt medveten om självrisk och försäkringar.Känner en som fick en rejäl shock när sitt djur blev sjuk och dom hade endast 30 000 i ersättning "för det har vi alltid kört med och räckt för vård".
Min bekant fick lösa ut sin hund för 58.000 för en vecka sedan, efter ett enkelt rutiningrepp.Jag har haft uppfödning med fyra ston i ael. Jag är fullt medveten om självrisk och försäkringar.
För en himla massa år sedan löste jag ut mitt diplomsto från strömsholm för 52.000
Min bekant fick lösa ut sin hund för 58.000 för en vecka sedan, efter ett enkelt rutiningrepp.
Ja. För några år sedan kanske man kunde vara trygg med med 30'. Men inte nu längre.Känner en som fick en rejäl shock när sitt djur blev sjuk och dom hade endast 30 000 i ersättning "för det har vi alltid kört med och räckt för vård".
Det är så det funkar alltså? Över maxbeloppet får man betala precis rubbet själv? Förutom då fast och rörlig självrisk på det som når upp till max.Min tik har kostat över 115.000 kr förra året. Första jag gjorde var att höja hanen till 120.000. På tiken hade jag bara 60.000 så allt utöver har jag fått betala själv.
Hur skulle det annars fungera?Det är så det funkar alltså? Över maxbeloppet får man betala precis rubbet själv? Förutom då fast och rörlig självrisk på det som når upp till max.