Dubbelkollade och det var 247 kr.Tror inte ens jag gav så lite för Frasse när han var valp för 11 år sen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dubbelkollade och det var 247 kr.Tror inte ens jag gav så lite för Frasse när han var valp för 11 år sen
Men det är jättebilligt!Dubbelkollade och det var 247 kr.
Jag ställde till ett j-a liv när jag hamnade i den situationen och insåg att jag nog skulle få rätt i en rättslig tvist - man kan faktiskt inte hitta på egna villkor som man döljer för motparten i flera år för att sedan åberopa när det passar! - så jag pressade på rätt hårt och fick till slut försäkringsbolaget att ändra sig. Agria. Inget jag rekommenderar till någon efter det.
Folksam. Har Border Collie.Men det är jättebilligt!
Så du har tur. Vilket bolag har du?
Jag har också Folksam. Och Dvärgschnauzer klassas som en av de friskare raserna.Folksam. Har Border Collie.
Fast då hade Folksam 120.000 kr i ersättningsnivåer, Agria hälften. Väljer jag 60.000 på Folksam kostar den bara 4.400. Nästa steg på Agria är 150.000 och den skulle kosta oss 12.000 kr.Konstigt att det bara skiljer en tusenlapp för dig mellan Folksam och Agria och över 50% för mig
Nu har jag förvisso en hund till i Folksam plus bilen så jag får lite rabatt men den är bara på 517:- för ett helt år.
En reservation menar du? Det beror lite på. Om tex hornhinnan skadas och det blir följdproblem hade jag inte vågat byta bolag. Men ögon kan vara luriga.
Tror inte jag har valprabatt? Men kan ha missat det. Kollade nu och jag har tydligen valt låg självrisk, 1900+15%, så det drar ju upp förstås. Sen jämför jag med hästarna och tycker detta var billigtTänker på att hennes är en valp och har väl valprabatt. Min valp kostar 250 kr för 120k vetvård, 18k i liv och 25% självrisk.
Mina vuxna kostar också svinmkt i agria. Ska byta på den som går när det blir bytt försäkringsår.
Låter ju helt otroligt oavsett bolag och ffa Agria.Dagens förvåning.
Fick nya försäkringsbrevet från Agria. Oskar kostar 127 kr/månad i 12 månader framåt. Jag hade väntat mig 3-400. Kanske är Phalene en billig ras?
Känns inte som jag behöver byta?
Ja eller hur!Låter ju helt otroligt oavsett bolag och ffa Agria.
Har du kollat innehållet?
30k försvinner väldigt snabbt om något händer. Men det är förstås ett val du gör. Låg premie vs låg ersättning.Ja eller hur!
Kollade lte snabbt och det ser OK ut.
Vet.vård 30' men det får jag väl leva med...
Jaha, var det så låg vetvård. Det förklarar varför. Tog för givet att vetvården var högre.Ja eller hur!
Oj det räcker ju inte till någonting. Varför har du valt så lågt?Ja eller hur!
Jaha, var det så låg vetvård. Det förklarar varför. Tog för givet att vetvården var högre.
Jag hade valt ett annat bolag och höjt vervården. 30 000:- räcker inte långt.
Självklart. Men Agria är ju det dyraste bolaget och jag uppfattade det som att det fanns en ekonomisk aspekt.Men de borde gå att höjja på Agria väl?
Jag har nog 120.000 på min ena hund där.
Om inte din madrass är sprängfylld med pengar så riskerar du få göra dig av med hunden om han blir sjuk. Hade du lika lågt på din förra? Man måste ju vara så ordentligt försäkrad att man inte drar sig för att söka vård när det behövs.Ja eller hur!
Självklart. Men Agria är ju det dyraste bolaget och jag uppfattade det som att det fanns en ekonomisk aspekt.
Exempelvis så bytte jag från Agria helt nyss och fick samma innehåll och sänkte kostnaden med ca 55%. (Har också 120 000)
Det är vad mina kostar också, utan mängd/uppfödarrabatt.Dubbelkollade och det var 247 kr.