Försäkring av förråd

Cacao_

Trådstartare
Jag skall hyra ett förråd för att magisinera en del möbler och andra saker och behöver en försäkring till för detta.

Tycker att jag letat mig blå på flera försäkringsbolagshemsidor för att hitta om de har några försäkringar för förråd men hittar inte något som är till hjälp.

Men det måste ju finnas några bukefalister som har saker magasinerade och försäkrade. I vilka bolag har ni försäkrat eller finns det någon som är bättre på att hitta info på bolagens hemsidor än vad jag är som kan länka?

:o Har till och med problem med att hitta mailadresser till försäkringsbolag för att skicka iväg ett mail och fråga. Jag har tyvärr inte möjlighet att ringa och fråga dem under kontorstid.

Bolaget som jag ska hyra lagerutrymme av har inte gett några tips om bolag men säger att man skall försäkra sitt förrådshyresobjekt själv.

Sv: Försäkring av förråd

en hemförsäkring är väl vad som gäller?

Sv: Försäkring av förråd

Jag och två kursare hyrde ett förråd där vi magasinerade våra möbler medan vi var ute på en längre praktikperiod. Jag minns inte vad det var för en försäkring jag hade för det, men jag ringde och beskrev läget för mitt försäkringsbolag där jag hade min hemförsäkring och det va inga som helst problem. Tror att vi var tvungna att ha varsin försäkring, men är du ensam i ditt förråd är det ju inget du behöver fundera över. Så ring det försäkringsbolag där du idag har din hemförsäkring och hör med dem. Har inte försäkringsbolagen telefontid mer än under vanlig kontorstid?

Ja det har dom. Kollade snabbt in på Trygg Hansas hemsida och under fliken "kontakta oss" står det att dom har telefontid alla dagar 7-21 och att man dessutom kan chatta med dom vardagar 10-21 om man inte kan ringa.

På folksams hemsida går man in under fliken "Kundservice" och kan läsa att man kan ringa dom vardagar 7.30-21 och helger 9-19

På Länsförsäkringars hemsida går man in under "kontakta oss" och får sen välja vilket län man bor i för att komma till kundtjänst på rätt ställe.

Så det går säkert att hitta en tid på dygnet då du kan ringa dom, annars hade alla bolagen jag räknade upp ovan en e-post men de rekommenderar att man ringer för att få så snabbt svar som möjligt, och har man följdfrågor så blir det ju otroligt bökigt att maila...
Lycka till!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 291
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 009
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Ja precis lite råd behövs.. Men vi tar historien från början Vi tog en äldre häst på foder och har haft hästen i dryga 4 år, allt har...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
10 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka