Förmänskligad hund...

pernilla_s

Trådstartare
En förmänskligad hund är tydligen en hund som använder syn före luktsinne... Nosen ska röra sig när hunden får syn på en annan hund annars förmänskligad... Fick jag höra av en instruktör.... Jag håller inte med. Så vad säger ni allvetande bukefalister?

En förmänskligad hund är tydligen en hund som använder syn före luktsinne... Nosen ska röra sig när hunden får syn på en annan hund annars förmänskligad... Fick jag höra av en instruktör.... Jag håller inte med. Så vad säger ni allvetande bukefalister?

Dumheter!
Hur benägen en hund är att använda luktsinnet beror på massor av saker, allt från genetiskt arv till erfarenheter och upphetsningsnivå för stunden.

Varför i hela fridens tider skulle en hund tänka(?) att den inte ska använda nosen för det gör inte matte/husse?! O_o

Dumheter!
Hur benägen en hund är att använda luktsinnet beror på massor av saker, allt från genetiskt arv till erfarenheter och upphetsningsnivå för stunden.

Varför i hela fridens tider skulle en hund tänka(?) att den inte ska använda nosen för det gör inte matte/husse?! O_o

Jag vet inte.... för min del är förmänskligande att behandla hunden som en människa. Lille fiffi vill bli mamma, lille fiffi blir ledsen för att hon inte får vara i soffan (mina hundar får vara i soffan) men kom inte på något annat. Jag är bara mållös.

Håller inte heller med, många jagar ju med synen i första hand och beroende på hur vinden ligger så finns det inte heller vittring på långt håll.

Jag vet inte.... för min del är förmänskligande att behandla hunden som en människa. Lille fiffi vill bli mamma, lille fiffi blir ledsen för att hon inte får vara i soffan (mina hundar får vara i soffan) men kom inte på något annat. Jag är bara mållös.

Håller med om din betydelse av ordet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 272
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
548
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 527
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod