Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då det snart är dags för mig och sambon att förlova oss vill jag gärna höra om era förlovningar.
Vem frågade? Var skedde det? Hur lång tid efter gifte ni er/planerar att gifta er?
Hur gjorde ni med ringar mm?![]()
Då det snart är dags för mig och sambon att förlova oss vill jag gärna höra om era förlovningar.
Vem frågade? Var skedde det? Hur lång tid efter gifte ni er/planerar att gifta er?
Det tog 16 år efter förlovningen för giftermålet att inträffa. Plan fanns inte.
Jag hade frågat min dåvarande sambo om vi skulle gifta oss en sisådär 100-150 gånger, så han visste att jag var sugen på det. En dag när vi käkat en god middag och satt och drack lite rödvin i soffan efteråt frågade jag så ytterligare en gång, och den gången sa han ja. Jag blev otroligt paff, och sa något i stil med "Sa du ja?" varpå min otroligt romantiske sambo mumlar något liknande "Ehhh,,, hmmmm... jag tror det". Så bad jag honom fundera en stund på om han verkligen ville (med tanke på hur övertygande han lät...), och så sa han till slut att han ville gifta sig. Detta skedde i oktober 2012, och i juli 2013 gifte vi oss. Som tur var så blev bröllopet betydligt mer romantiskt än frieriet, även om jag själv inte är någon vidare romantiker jag heller.
![]()
Bröllopet ska gå av stapeln den 11/7 nästa sommar