Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör man?
Om ni inte läst min dagbokstråd jag skrev så är jag alkoholist.
Vi har en andra dejt imorgon, vi ska äta godis, chips och se film.
En kompis tyckte att jag skulle berätta det ganska omgående. Men jag vet inte? Kanske är klokt att bara rycka plåstret?
Hur börjar man ens? Kanske fråga hur hans relation till alkohol är?
Jag hade i detta läge, dvs ni känner inte ens varandra, berättat typ ”jag dricker inte alkohol då jag inte kan hantera det” och då känt av läget om det kommer följdfrågor på det eller inte. Kommer det följdfrågor hade jag gått på magkänslan för stunden gällande hur mycket detaljer du vill eller kan berätta.Tack för era svar!
Jag svarar om några timmar vaknade upp nu mitt i natten pga sover riktigt illa denna vecka!
Jag skulle vilja veta om sådant snabbt som attan, och bli ganska besviken om jag inte fick veta tidigt i ett förhållande.Hur gör man?
Om ni inte läst min dagbokstråd jag skrev så är jag alkoholist.
Vi har en andra dejt imorgon, vi ska äta godis, chips och se film.
En kompis tyckte att jag skulle berätta det ganska omgående. Men jag vet inte? Kanske är klokt att bara rycka plåstret?
Hur börjar man ens? Kanske fråga hur hans relation till alkohol är?
Nu är ju dock detta inte ens i närheten av ett förhållande utan det handlar om en person som @pepp träffat i max några timmar.Jag skulle vilja veta om sådant snabbt som attan, och bli ganska besviken om jag inte fick veta tidigt i ett förhållande.
Ja. Men om det skulle bli ett förhållande så hade jag velat veta det från start i princip. Om jag hade fått veta senare när det börjar likna ett förhållande hade jag sannolikt blivit besviken.Nu är ju dock detta inte ens i närheten av ett förhållande utan det handlar om en person som @pepp träffat i max några timmar.
Nu är ju dock detta inte ens i närheten av ett förhållande utan det handlar om en person som @pepp träffat i max några timmar.
Nu är ju dock detta inte ens i närheten av ett förhållande utan det handlar om en person som @pepp träffat i max några timmar.
Ja. Men om det skulle bli ett förhållande så hade jag velat veta det från start i princip. Om jag hade fått veta senare när det börjar likna ett förhållande hade jag sannolikt blivit besviken.
Exakt.
Jag tror jag kommer ställa in idag och föreslå en annan dag. Är så himla trött.
Men tror även att jag kommer ta upp det tidigt, det är en så stor del av mig nu. Plus att jag lär få gå på mycket möten sen = kommer vara upptagen.
Det beror på hur man är och vem man träffat.Det tror jag de flesta känner men man blir väl sällan ett par på några dejter.
Det beror på hur man är och vem man träffat.
Ja, jag kan ju bara tala för mig själv och berätta hur jag resonerar och sannolikt hade reagerat. Om du inte gillar det så står det dig fritt att tycka så.Så är det ju, men om man nu är en person som vill bli ett par efter några dejter så kan man inte heller förvänta sig att man vet allt om varandra vid det läget, och att den man träffat har kunnat bli redo att öppna upp sig om allt. En risk man får ta om man har bråttom.
Så är det ju, men om man nu är en person som vill bli ett par efter några dejter så kan man inte heller förvänta sig att man vet allt om varandra vid det läget, och att den man träffat har kunnat bli redo att öppna upp sig om allt. En risk man får ta om man har bråttom.
För mig handlar det om att det är en deal breaker, typ som om att någon inte skulle berätta att dom har barn eller tänkte flytta utomlands inom en månad. Då är det ingen idé att slösa tid på att springa på dejter liksom. Så jag skulle vilja veta så fort som möjligt.
Ja, jag kan ju bara tala för mig själv och berätta hur jag resonerar och sannolikt hade reagerat. Om du inte gillar det så står det dig fritt att tycka så.
Sen tycker jag det är dumt att använda ord som alkoholist eller alkis för alkoholberoende, det är onödigt stigmatiserande. Alkohol är bara en i en hel rad saker man kan bli beroende av som: socker, nikotin, läkemedel, narkotika osv. bättre att använda det mer neutrala alkoholberoende. Dessutom är det mycket vanligt, tror jag läste att var fjärde vuxen svensk har en alkoholkonsumtion som gör att de ligger i farozonen för att utveckla ett regelrätt beroende.
Ja det förstår jag. Men jag antar då att du inte heller blir tillsammans efter några dejter och förväntar dig att du vet allt om din partner då?
Ja, jag tillhör den kategorin där detta är en dealbeaker, och alla vanligen förekommande sådana vill jag veta om innan jag går vidare med något. Har en förälder som är mindre fungerande alkoholist.Jag har inte sagt att jag varken gillar eller ogillar någonting alls. Min poäng är att man inte lär känna en person fullt ut på några dejter, och om man ändå vill inleda en relation då så måste man räkna med att man inte vet allt. Partnern kan ju omöjligt veta vad som är en dealbreaker för den andre och riva av allt på första, andra dejten för säkerhets skull?