L
lindgreen
Sv: Fördomar omt travare
Oj, för en gång skull håller jag delvis med.
Alldeles för många travarägare slänger ur sig falska påståenden om vad deras hästar kan.. Inte direkt så att detta hjälper travarna i debatten. Var ärliga istället, hästarnas utbildning hänger mkt på ryttaren..
Fördomar kommer aldrig att försvinna så den här tråden kommer gå runt och runt. Vad jag undrar är, varför skriver flera att deras travare kan öppna/slutor, skänkelvikning och sen lägger de inte ut bevis bilder på det? Så vitt jag kan se så lägger folk ut bilder på travare som bara går på tygeln och skrittar/travar el. galopperar på antingen långsidan eller på en volt. Detta är det lättaste i dressyr och kallas även markarbete.
Jag ogillar att folk skriver att deras travare de kan minsann de också när det inte finns bevis på det. Okej att de kan galoppera, hoppa och gå på tygeln. Men många hävdar att de kan skolorna och skänkelvikning också.
Vore intressant att få se lite bilder
Oj, för en gång skull håller jag delvis med.
Alldeles för många travarägare slänger ur sig falska påståenden om vad deras hästar kan.. Inte direkt så att detta hjälper travarna i debatten. Var ärliga istället, hästarnas utbildning hänger mkt på ryttaren..