Finns massor av fördomar:
Isisar går på tur och är jättesnälla, typ lobotomerade. Perfekta för barnfamiljen som vill ha en "gullehäst".
Ahahaha den var kul helt klart. Har jobbat på turridningsstall, motionerade isisar från lunch till kl 18 varje dag... Stämmer säkert på många men långt ifrån alla :O Hade dock inte varit fel med en ras där alla är enbart sådana
Travare är misshandlade under tävlingskarriären, senare köps de av en 14-åring som "räddar dom".
Många travare må ha det tufft, men om man har den fördomen anser jag att man inte är ordentligt allmänbildad, vare sig man är hästmänniska eller ej
Halvblod är tråkiga, "tyskridna" hästar.
Åh, jag har ridit mängder med (enligt mig) roliga halvblod Förresten, vem har sagt att det bara finns tråkiga hästar inom halvbloden? Har ridit på tråkiga travare, isisar, fjoringar, nordsvenskar och araber också ;D
Araber är hispiga. Spöken överallt.
Dom har onekligen en tendens att stressa upp sig snabbare än "vanliga" hästar, men har som jag skrev tidigare även ridit tråkiga araber :P
Shettisar är tjuriga små jävlar.
Okej den fördomen kunde jag som shettissto-ägare inte döda haha nej jag skojjade, men visst kan dom vara tjuriga, alltför ofta pga ägarens brist av intresse dock, eller ridskoleelevernas överdrivna intresse. Har även känt en ängel till shettis, så nej på den med
M.m.
Norrland