Fördomar omt travare

Sv: Fördomar omt travare

Ja det brukar alla tycka som inte klarar dessa ädla hästar - utan måste hålla sej till tråkigare raser som korkade travare, klumpiga halvblod eller raggsockor:banana:

:devil:

Men jösses, varför detta extrema påhopp på massa raser helt plötsligt?

Jag antar att du har träffat alla travare och halvblod i världen, så att du med din proffsiga erfarenhet kan avgöra att alla är korkade och klumpiga?
Och det finns väl inga korkade och klumpiga fullblod va? Nej det vore ju förstås omöjligt.. Jag har själv inget emot fullblod, har haft ett underbart fullblod som inackordering.
Men att klanka ner på hästraser för att du är sur på någon annan som gjort det är ju mesigt.. Snacka om att sänka sig under sin "motståndares" nivå...
Undrar vem som framstår som korkad här egentligen...

Men jösses, varför detta extrema påhopp på massa raser helt plötsligt?

Jag antar att du har träffat alla travare och halvblod i världen, så att du med din proffsiga erfarenhet kan avgöra att alla är korkade och klumpiga?
Och det finns väl inga korkade och klumpiga fullblod va? Nej det vore ju förstås omöjligt.. Jag har själv inget emot fullblod, har haft ett underbart fullblod som inackordering.
Men att klanka ner på hästraser för att du är sur på någon annan som gjort det är ju mesigt.. Snacka om att sänka sig under sin "motståndares" nivå...
Undrar vem som framstår som korkad här egentligen...

kolla smileysarna:angel::devil:

Det är självklart ironi:rofl:

(Fast inte skulle jag köpa ett stort tungt dumt halvblod inte :p) :banana:

Jodå, var inte orolig, jag gillar hästar öht....

Senast ändrad av en moderator:

kolla smileysarna:angel::devil:

Det är självklart ironi:rofl:

(Fast inte skulle jag köpa ett stort tungt dumt halvblod inte :p) :banana:

Jodå, var inte orolig, jag gillar hästar öht....

Oj, det verkade för mig helt som ett inlägg helt utan ironi faktiskt, ett svar utan ironi hade sett ut sådär, åtminstone av min korta erfarenhet från dethär forumet.. Men då har jag fått sagt mitt iaf ;)

Nej, min hobby här i världen är inte att oroa mig hurvida andra gillar hästar eller ej..:p

Inte alls, jag pratade om RIKTIG travhäst och RIKTIG ridhäst :p
ja, jag såg men vad menar du då med det, om det inte var avsett att vara ett skämt?
Det var du som drog in ORIKTIGA hästar..
Gjorde jag? I vilket inlägg skrev jag om ORIKTIGA hästar?

:confused: och var står det om ORIKTIGA hästar? RIKTIGA hästar ja, men ORIKTIGA, var står det?

Eh? Det är ett snabbare ord för inte riktiga hästar, vilket då torde vara låtsass hästar som käpphästar/gunghästar osv..

Nu var ju frågan vad du menade med vad som är inte RIKTIGA hästar.. det är ju inte samma sak som oriktiga trav/ridhästar..

Eh? Det är ett snabbare ord för inte riktiga hästar, vilket då torde vara låtsass hästar som käpphästar/gunghästar osv..

Nu var ju frågan vad du menade med vad som är inte RIKTIGA hästar.. det är ju inte samma sak som oriktiga trav/ridhästar..

Men det var ju du som först myntade detta begrepp RIKTIG häst, som jag då i min enfald trodde var avsett som ett skämt, :angel: se nedan
Ursprungligen postat av Humelibumlan
Nu blir jag lite tårögd, det är ju faktiskt RIKTIGT synd om ridtravarägare, de har ju varken råd att köpa en RIKTIG travhäst eller en RIKTIG ridhäst..
Jag fråga mig fortfarande vad du menade med detta inlägg.
jag kontrade då med ett annat inlägg om RIKTIGA hästar. se nedan
Men har du tänkt på att de kanske inte ens vill ha en RIKTIG häst??
Och de flesta som äger RIKTIGA hästar tävlar ju inte heller på msv nivå!!
Sen skriver du att det var jag som drog in "ORIKTIGA hästar"
Jag har inte ens nämnt det ordet! Läs ordentligt istället.

Men det var ju du som först myntade detta begrepp RIKTIG häst, som jag då i min enfald trodde var avsett som ett skämt, :angel: se nedan

Nej, nej, nej

Humlan skrev riktig travhäst och riktig ridhäst.

Du började dilla om riktiga hästar. Om det nu finns riktiga hästar i din värld, då är jag nyfiken vad en oriktig häst är. För efter ditt inlägg om riktiga hästar refererade Humlan till käpphäst och du tillbakavisade detta.

Så, vad är en oriktig häst?

Senast ändrad av en moderator:

Vad är det du inte förstår??
Att jag skämtade om att det var synd om Ridtravareägare inte passar i i något fack för deras hästar är varken RIKTIGA trav, rid eller kör hästar...
Men nog 17 är de RIKTIGA hästar.. DE har 4 ben, svans och säger gnägg..
Du ser skillnaden själv hoppas jag? :eek:

Och om du tar o följer ditt eget råd och läser ordentligt, så var då ORIKTIGA samma sak som INTE vill ha RIKTIGA...

Och du pratar om INTE RIKTIGA hästar o fick då frågan vad det var för hästar, som då inte är på RIKTIGT..:confused:

nu blir jag lite tårögd, det är ju faktiskt riktigt synd om ridtravarägare, de har ju varken råd att köpa en riktig travhäst eller en riktig ridhäst.. :cry:

men har du tänkt på att de kanske inte ens vill ha en riktig häst??
Och de flesta som äger riktiga hästar tävlar ju inte heller på msv nivå!!

pratar vi om käpphästar nu?
Jag tror faktiskt det finns tävlingar för dem oxå.. :idea:

käpphästar!! :rofl: Nej, jag menar de fina halvbloden!!

...du vet dom där som kan galoppera!! :rofl:

101010101010101010

Under en ridtur fick jag o en kompis kommentaren från en DressyrPerson:
Oj, vilka pigga djur ni verkar ha!!

Såå jag antar att trav"hästar" med ryttare i vissa kretsar inte ses som hästar, utan en annan form av djurart? :idea:

Nej, nej, nej

Humlan skrev riktig travhäst och riktig ridhäst.
Nej, hon skrev såhär:
de har ju varken råd att köpa en RIKTIG travhäst eller en RIKTIG ridhäst..
Jag undrar varför hon skrivt riktig med stora bokstäver och vad hon menade med det, har frågat 2 ggr nu...
Du började dilla om riktiga hästar.
Nej, det var humlan som i sitt inlägg först skrev om RIKTIG travhäst/RIKTIG ridhäst, inte jag.
Om det nu finns riktiga hästar i din värld, då är jag nyfiken vad en oriktig häst är.
Det är jag också nyfiken på. Har ingen aning om vad en oriktig häst är...
För efter ditt inlägg om riktiga hästar refererade Humlan till käpphäst som oriktig häst och du tillbakavisade detta.
För att jag trodde hennes inlägg om RIKTIG häst var avsett som ett skämt ja... väldigt vad man måste tjata om samma saker här...

Så, vad är en oriktig häst?
Fråga Humlan eftersom det var hon som skrev om det först...

Man fyller ut med 10,or när man skrivit inlägg som är för kort för att postas på forumet. 10 tecken är det minsta man får skriva.

kl..Fram med popcornen hörni nu börjar det ta fart ;)

Riktigt fredagsnöje detta..

trevlig helg alla .:D

:rofl: Trevligt! Alltid roar det någon!
ja, nu tar jag också helg men det får bli rödvin ikväll istället, skippar popcornen!! Trevlig helg ni med!!

Liknande trådar

Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
1 960
Senast: Mirtai
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
513
Senast: Oknytt
·
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 484
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV