Fördelar med den lilla familjen?//spinoff på "när man vill olika"

Sv: Fördelar med den lilla familjen?//spinoff på "när man vill olika"

Jag har två syskon, och det är jättekul! Vi hörs nästan dagligen, och har oftast minst en semestervecka tillsammans på sommaren, och ses även vid andra längre ledigheter (vi är väldigt utspridda).
Jag har dock inte sett mina föräldrars beslut att ha tre barn som något som borde påverka mitt val.
Folk generellt blir ännu mer oförstående när de vet att jag har och uppskattar mina syskon, och anser väl att jag borde ge mitt barn detsamma.

Man förväntas ju inte göra precis som sina föräldrar i andra sammanhang.

Visst är det märkligt.

Jag har läst dina båda trådar o tycker det är tråkigt att folks attityder gör att du känner att du behöver försvara ditt beslut. Du vill inte ha fler helt enkelt och då är det väl inte mer med det. Det låter ju dessutom på dig att din önskan om att inte få fler barn är starkare än din sambos att få fler. Sen är det såklart synd att ni vill olika, men det hade ju lika gärna kunnat vara tvärt om liksom. Det är en annan sak tycker jag om man är fullt nöjd med ett (eller flera) barn men ändå inte har något emot att få fler och då säger "tja, vill du så kör vi" till en partner som önskar ytterligare barn.

Lycka till !

Liknande trådar

Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 334
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 236
Senast: Enya
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar