R
Raderad medlem 68338
Nytt förslag har lagts fram, nämligen att förbjuda rökning på uteserveringar. Vad tycker ni? Motivera gärna och skriv gärna om ni själv är rökare eller ej!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker det är bra! Varför ska barn och icke rökare behöva andas in skiten
Jag tycker det är bra. Som det är nu måste man som icke-rökare sitta inomhus på restaurangen på sommaren om man vill slippa rök. Men det kan inte vara lätt att vara rökare numera. Jag tycker synd om de som har svårt att sluta.
Tror dock att det blir svårare att få det lagförslaget att gå igenomFör mig skulle vi iofs kunna förbjuda barn också på uteserveringar! Iallfall sånna som är högljudda och springer runt borden som illrar.
Tror dock att det blir svårare att få det lagförslaget att gå igenom
Ja problemet är ju hur det ska funka rent praktiskt. Ska rökarna gå åt sidan och blåsa på nån annan stackare som råkar gå förbi?Tänker att problemet ute är ju att även om det finns låt säga två avdelningar på en uteservering, en för rökare och en för rökfria så blåser det ju lätt så att det kvittar egentligen vart man sitter!
Jag har inga problem med att ngn tar en cigg, men i somras var det två tanter som satt vid bordet bredvid oss och jag skojar inte, det rökte ett PAKET cigg VAR under vår middag. Dvs de kedjerökte och all rök blåste precis över vårt bord. Det var lite sådär onajs faktiskt.
Ja problemet är ju hur det ska funka rent praktiskt. Ska rökarna gå åt sidan och blåsa på nån annan stackare som råkar gå förbi?
De kan avstå från att röka just då, precis som de är tvungna att göra på flyg, bussar, i rökfria lokaler o.s.v.Ja problemet är ju hur det ska funka rent praktiskt. Ska rökarna gå åt sidan och blåsa på nån annan stackare som råkar gå förbi?
Jag tycker det är mysigt att ta ett glas vin på uteservering sommartid tillsammans med hunden. Hon dricker iofs inte alkohol men hoppas på att slippa förbud mot detta iaf! Föredrar hundar framför barn, de håller oftast en lägre profil när de hänger på servering